Uitstekende lading aan voorzijde trailer

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Schaapherder
Infopolitie Gast

Uitstekende lading aan voorzijde trailer

Ongelezen bericht door Schaapherder »

Op internet lees ik vaak dat uitstekende lading aan de voorzijde verboden is. Het maakt echter niet duidelijk wat precies de voorzijde van de trailer of aanhangwagen is. Bij de een lees ik dat het de dissel (trekstang) is bij de ander het hart van de koppeling.
Het gaat om een eenassige kleinveetrailer met een rechte dissel + koppeling van ongeveer 90 cm lengte.
Aan de zijkant van de trailer wil ik schapenhekken hangen die langer zijn dan de bak ruim (2,45 cm lengte) van de trailer. De hekken zullen boven, maar niet voorbij de spatborden van de trailer hangen. De breedte is dus geen probleem. Het is niet mogelijk de hekken aan de achterzijde uit te laten steken i.v.m. verlichting aan de zijkant van de trailer. De hekken zullen dus aan de voorkant uitsteken.
De totale lengte van de trailer is 260 cm waarvan 90 cm dissel, 245 cm ruimte aan de zijkant van de trailerbak voor hekken en 15 cm lengte niet bruikbaar voor hekken i.v.m. bevestigde verlichting aan de zijkant. De lichte hekken zijn 275 cm lang en wegen ongeveer 12 kg/stuk. Ze zouden dus 30 cm uitsteken aan de voorzijde. Mijn auto zou een scherpe bocht kunnen maken zonder de hekken te raken. Mag deze ondeelbare lading aan de zijkant van mijn kleinveetrailer worden bevestigd (hiervoor zijn ophangbeugels voor hekken aan de trailer bevestigd)?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Uitstekende lading aan voorzijde trailer

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik lees zoveel afmetingen dat ik je uitleg niet helemaal goed begrijp. Als de totale lengte van de trailer, inclusief dissel, 2.60m is en de hekken zijn 275m lang, dan steken ze ergens 15 cm uit. Hoe jij op 30cm komt, is mij niet geheel duidelijk. Als de hekken achter niets uitsteken, dan komen ze dus 15cm voor de dissel en dat is niet toegestaan. Misschien bedoel je dat je niet geheel tot de achterzijde kunt laden en dat je daardoor op 30cm uitkomt? Misschien lukt het je een foto te maken en deze hier te plaatsen hoe je dit bedoelt?
Voorzijde is uiterste voorzijde, dus je duwt de aanhangwagen met de dissel tegen een muur en zodra hij botst is de voorzijde het deel dat tegen de muur staat.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Plaats reactie