Beste forum,
Bij mij recht voor de deur is sinds een aantal weken een bouwterrein waar gewerkt wordt aan nieuwe woningen. Nu is de grondvoorbereiding gaande. Echter heeft niemand (gemeente, ontwikkelaar, aannemer) ervoor gezorgd dat wij veilig en continu in en uit ons huis kunnen. Communicatie is zoals meestal minimaal tot nihil. Wij moeten dagelijks onbeveiligd dwars door de bouwput heen om bij en van ons huis af te komen. Mijn vraag; mag dit zomaar? Is dit legaal? Het voelt / is hartstikke onveilig om met mijn kleine dochtertje tussen de gegraven gaten en bewegende hijskranen door te moeten manoeuvreren.
Daarnaast is er al schade ontstaan; schade aan mijn haag, een betonpaaltje op de erfgrens, is gebroken, ze hebben de riolering doorgestoken die verstopt is geraakt waardoor ik water in huis hebt gehad, er zijn scheuren ontstaan door trillingen van de loodzware kraan die heel de dag rond rijd en ik heb al een dag onaangekondigd zonder stroom en internet gezeten.
Ik vind dit niet normaal en wil graag advies hoe hiermee om te gaan, op zoek een vorm van oplossingen en compensatie. Wie weet de juiste weg?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bouwterrein aan huis
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Bouwterrein aan huis
Een en ander is is onderhevig aan verleende vergunningen. De gemeente is de instantie die toeziet op naleving van vergunningen. U kunt het best uw bezwaren kenbaar maken aan de gemeente.
Daarnaast staan de werkzaamheden vwb veiligheid onder toezicht van de Arbeidsinspectie. Ook daar kan gemeld worden. An sich is dit geen zaak voor de politie, tenzij er een ongeval plaatsvindt.
Daarnaast staan de werkzaamheden vwb veiligheid onder toezicht van de Arbeidsinspectie. Ook daar kan gemeld worden. An sich is dit geen zaak voor de politie, tenzij er een ongeval plaatsvindt.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
U zult zich inderdaad moeten wenden tot de afdeling Bouw en woningtoezicht van de gemeente.
Voor de schade zult u contact moeten leggen met uw opstalverzekeraar.
Voor de schade zult u contact moeten leggen met uw opstalverzekeraar.
Stay safe out there.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
De Arbeidsinspectie gaat over de veiligheid van het personeel. Niet voor omwonenden.ThunderSTreak schreef: ↑08 nov 2024, 12:17 Een en ander is is onderhevig aan verleende vergunningen. De gemeente is de instantie die toeziet op naleving van vergunningen. U kunt het best uw bezwaren kenbaar maken aan de gemeente.
Daarnaast doet de Arbeidsinspectie ook het ongevalsonderzoek op het bouwterrein.
Ongevallen buiten het bouwterrein zijn voor de politie.
Aanvulling: ik lees nu dat u over de bouwplaats heen moet. Dit mag niet zonder begeleiding.
U kunt dit wel (ook) melden bij de Arbeidsinspectie, er wordt namelijk niet voldaan aan de voorwaarden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Ik mis de link met de politie even
-
- Stamgast
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 38
Misschien een goede vraag ook voor de rechtsbijstand verzekering. Maar mijn eerste gedachte is dat de gemeente aan zet is.
Of een tv programma als radar of media...
Of een tv programma als radar of media...
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
==================================