Agent wijst hem daarop aan omdat dat illegaal is.
Hij wist niet dat dat illegaal was want het is door vrienden van hem verteld dat zolang het kenteken tijdens het rijden gewoon zichtbaar is dat het dan mag.
Daarna hebben ze gezegd dat ze zijn scooter mee gaan nemen voor TO (technisch onderzoek) NIET inbeslagneming van het voertuig.
Daarna hebben ze hem gevraagd of hij vervoer naar huis had waarop hij antwoordde van niet.
Vervolgens geven ze hem een hand en rijden weg, waarop ze hem achter laten op een dijk. Een jongen van 17!!!!!! Zonder vervoer.
Ook is hem niet verteld waar zijn scooter heen is gebracht en er zijn ook geen namen en telefoonnummer aan hem uitgegeven. Hij is er uiteindelijk achter gekomen waar zijn scooter stond omdat hij een air tag erin heeft zitten.
Hij is toen met mijn moeder naar het politiebureau gereden en is in gesprek gegaan met desbetreffende agenten.
Uit dat gesprek is duidelijk geworden dat hij zijn scooter niet mee terug mag nemen en dat hij maandag pas mag gekeurd worden.
Maar ik heb me een beetje verdiept in de wetten en ik heb gevonden dat als je een scooter meeneemt voor TO dat hij binnen 24 uur moet gekeurd worden.
Kan iemand mij een beetje helpen met hoe we dit moeten oplossen? Want voor zover ik weet mochten ze hem ook niet zomaar achterlaten zonder vervoer terug.
Graag met artikel nummers van wetten en goede argumenten.
Alvast bedankt