Hoi ik heb iets niet zo slim gedaan heb er ook spijt van maar ja niets aan te doen
Ik reed samen met mijn collega op een weg waar je normaal links mag nu stond er een verkeerd begeleider. En die zei dat ik niet links mocht maar rechtdoor moest en moest keren bij de rotonde. Maar toen ik probeerde uit te leggen dat ik hier echt links moest om bij het station te komen. Negeerde die me. Nu ging ik eigenwijs toch links.
Niet slim natuurlijk ik had gewoon moeten luisteren en recht door moeten gaan maar ik moest ook me collega optijd afleveren bij het station. Achteraf spijt van dat ik niet achter aan ben gaan sluiten bij de file.
Maar goed wat kan ik nu verwachten? Kan ik nu een boete krijgen van de verkeers begeleider?
Verkeersbegeleider genegeerd
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Verkeersbegeleider genegeerd
Ik neem aan dat je een verkeersregelaar bedoeld. Aanwijzingen van verkeersregelaars, ook mondelinge, moet je opvolgen.
De meeste verkeersregelaars kunnen niet zelf een bekeuring geven. In ernstiger gevallen, waarbij ze bv. door het niet opvolgen van aanwijzingen, zelf in gevaar komen, aangereden worden o.i.d., doen ze aangifte bij de politie.
De meeste verkeersregelaars kunnen niet zelf een bekeuring geven. In ernstiger gevallen, waarbij ze bv. door het niet opvolgen van aanwijzingen, zelf in gevaar komen, aangereden worden o.i.d., doen ze aangifte bij de politie.
-
- Infopolitie Gast
Ik bedoel inderdaad verkeersregelaar.
Dank u wel voor uw reactie
Dank u wel voor uw reactie
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
By the way; als een politieagent eea ziet gebeuren schrijft hij meteen een bekeuring uit van €450,-
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Twee verkeersregelaars samen die de overtreding hebben gezien waarbij de aanwijzing genegeerd is, kunnen succesvol aangifte doen. Heb al meermaals meegemaakt dat dit heeft geleid tot het opleggen van een sanctie op basis van het PV. Er zijn ook verkeersregelaars (Rijkswaterstaat) die tevens BOA zijn en dus bevoegd tot het opleggen van sancties.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
- Infopolitie Gast
Dat geloof ik zeker en heel begrijpelijk.
Heb er ook spijt van.
Heb er ook spijt van.
-
- Infopolitie Gast
Dan heb ik denk ik een boete gereden. Is mijn
Eigenschuld. Dank jullie wel dan weet ik in elkgeval waar ik nu aan toe ben
Eigenschuld. Dank jullie wel dan weet ik in elkgeval waar ik nu aan toe ben