Goedendag,
ik ben sinds 6 maanden in opleiding voor mijn beveiliger 2 opleiding, hiervoor heb ik een groene pas in mijn bezit.
Stel dat als ik 50 km te hard heb gereden op een snelweg en daardoor mijn rijbewijs ben kwijtgeraakt, zal dit ook gevolgen hebben tot intrekken voor mijn beveiligingspas?
mvg,
james
beveiligingspas
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: beveiligingspas
Een dergelijke overtreding komt op je strafblad als er een veroordeling volgt of een strafbeschikking wordt opgelegd.
Het is echter geen misdrijf en bij mijn weten kan het veroordeeld worden voor misdrijf gevolgen hebben voor je pas. Al kan ik mij voorstellen dat het regelmatig plegen van zulke zware overtredingen uiteindelijk ook gevolgen zal gaan hebben .
Het is echter geen misdrijf en bij mijn weten kan het veroordeeld worden voor misdrijf gevolgen hebben voor je pas. Al kan ik mij voorstellen dat het regelmatig plegen van zulke zware overtredingen uiteindelijk ook gevolgen zal gaan hebben .
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
aan swat zal dus geen gevolgen hebben bij een eerste keer
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Het gaat om een beveiligingspas, dan is een misdrijf niet per se noodzakelijk. Het gaat erom of je nog steeds betrouwbaar wordt geacht. Zie ook: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2019:8402, metname het juridisch kader eronder.
Voor TS: merk op dat de beveiliger in deze zaak eerst een snelheidsovertreding was begaan en daarna later ook nog eens zonder rijbewijs is gaan rijden. Dat maakt het een stuk zwaarder. In dit geval is het een stuk minder waarschijnlijk dat de beveiligingspas wordt ingetrokken. Maar verdere mistappen in de komende jaren is niet aan te bevelen.
Voor TS: merk op dat de beveiliger in deze zaak eerst een snelheidsovertreding was begaan en daarna later ook nog eens zonder rijbewijs is gaan rijden. Dat maakt het een stuk zwaarder. In dit geval is het een stuk minder waarschijnlijk dat de beveiligingspas wordt ingetrokken. Maar verdere mistappen in de komende jaren is niet aan te bevelen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)