Hallo,
Ik beschik over een trailer om mijn boot te vervoeren over de weg.
De breedte van de trailer is 2,39 meter en voldoet aan alle eisen en beschikt over alle papieren.
De boot die op deze trailer vervoerd gaat worden is 2,88 meter breed.
Ik heb vernomen via een politieagent dat een ongedeelde lading maximaal 0,50 meter aan beide zijde mag uitsteken, mits deze uitstekende lading gemarkeerd wordt met een rood-wit bord.
Ik kan helaas op het internet niets vinden over deze regel.
Wie kan mij duidelijkheid geven of dit klopt.
met vriendelijke groet,
Martijn
breedte ongedeelde lading
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
Kijk eens in onderstaand artikel.
Artikel 5.18.14
1. De breedte van driewielige motorrijtuigen, die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997, personenauto’s en bedrijfsauto’s alsmede daardoor voortbewogen aanhangwagens, met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan de maximum toegestane breedte van die voertuigen in onbeladen toestand, dan wel niet meer dan 2,20 m op onverharde wegen.
2. De breedte van voertuigen waarvan de lading bestaat uit in de breedte ondeelbare lading, mag meer bedragen dan de maximum toegestane breedte van die voertuigen in onbeladen toestand, doch niet meer dan voor het vervoer noodzakelijk is, met een maximum van 3,00 m.
3. Lading als bedoeld in het tweede lid, die in de breedte meer dan 0,10 m buiten de zijkant van het voertuig-uitsteekt, moet zijn voorzien van een markering die voldoet aan de door Onze Minister vastgestelde eisen.
4. Lading van personenauto’s mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
5. Lading van driewielige motorrijtuigen die na 31 oktober 1997 in gebruik zijn genomen, mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
-
- Infopolitie Gast
Hallo Rai,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag.
In lid twee van het stukje wettekst dat je toegevoegd hebt wordt gesproken over de ongedeelde lading op het voertuig. Wordt met voertuig hier de auto bedoeld, de aanhangwagen of beide.
Het begrip voortuig is mij niet volledig helder. worden onder voertuigen ook aanhangwagen gerekend of alleen motorvoertuigen die zichzelf voortbewegen.
Alvast bedankt.
Martijn Dinant
Bedankt voor je reactie op mijn vraag.
In lid twee van het stukje wettekst dat je toegevoegd hebt wordt gesproken over de ongedeelde lading op het voertuig. Wordt met voertuig hier de auto bedoeld, de aanhangwagen of beide.
Het begrip voortuig is mij niet volledig helder. worden onder voertuigen ook aanhangwagen gerekend of alleen motorvoertuigen die zichzelf voortbewegen.
Alvast bedankt.
Martijn Dinant
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast