lasergun hoe en wat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast
Infopolitie Gast

lasergun hoe en wat

Ongelezen bericht door Gast »

bijdeze wou ik graag info vragen omtrent de hype;lasergun.
hoe werkt het principe,wat zijn de richtlijne qau gebruik,hoe precies is
de
werking,onder welke hoek wordt er gelaseerd,wat is de max afstand,wat
als er
tegenlicht/weerkaatsing is,wat is het mikpunt,altijd staande houden?zoja zit er een max tijd aan vast?
etc etc
kortom er word veel gebruik van gemaakt deze dagen maar niemand kan mij
uitleggen
het hoe en wat.en daarom wordt er heel veel gespeculeerd in het
dagelijks
leven en op inet.
dus gaarne wat meer info

alvast bedankt
mvg vincent
Gast
Infopolitie Gast

wil je iets tegen de lasergun maken dan..?? :wink:
Gast
Infopolitie Gast

schijnt al in omloop te zijn?!
maar heb het idee/gevoel/ervaring dat ze je wel eens ''naaien''door zich niet altijd aan de juiste regels te houden....vandaar
wout
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Als je denkt dat "ze" je naaien dan moet je gewoon bezwaar maken. Dan vallen "ze" vanzelf door de mand als ze je naaien..
naaien "ze" je niet, dan mag je gewoon de bekeuring betalen.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Beste gast,

Ik denk dat het "naaigevoel" echt aan jezelf ligt. Je hebt het gevoel dat ze je naaien met je uitlaat, en dat ze je naaien met een lasergun...

Als je eens onbevangen dezelfde vraag stelt, en het "naaigevoel" even achterwege laat, dan zul je merken dat je heel; anders tegen dezelfde materie aankijkt. :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Corrado
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Corrado »

Als ik genaaid wordt wil ik ook zoenen, en als je niet te hard rij krijg je geen bekeuring. KLAAR !!!!
Gast
Infopolitie Gast

maar, hoe zit het nou met

- hoe werkt het principe,
- wat zijn de richtlijne qua gebruik,
- hoe precies is de werking,
- onder welke hoek wordt er gelaseerd,
- wat is de max afstand,
- wat als er tegenlicht/weerkaatsing is,
- wat is het mikpunt,altijd staande houden?
zoja zit er een max tijd aan vast?
- etc etc

kortom er word veel gebruik van gemaakt deze dagen maar niemand kan mij uitleggen het hoe en wat en daarom wordt er heel veel gespeculeerd in het dagelijks leven en op internet.

dus gaarne wat meer info
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Hoe werkt het princiepe?

Lasers produceren een smalle lichtbundel met slechts een golflengte en dezelfde fase. Dit betekend dat alle minima en maxima van de lichtgolven gelijktijdig optreden.
Wanneer een stof warm wordt zodat dez licht uitstraalt, is dit licht een mengsel van verschillende golflengtes welke niet met elkaar in fase zijn. De enige manier om monochromatisch en coherent licht te verkrijgen is door middel van gestimuleerde emissie.

Licht is een vorm van elektromagnetische straling. Deze straling heeft een vaste snelheid. Deze snelheid is 300.000 km/s of 300.000.000 m/s. Bij lasermeting wordt de lichtsnelheid gebruikt om de snelheid van een voertuig te meten.

Dit is dus het principe van een lasermeting. De meetafstand en de hoek waarin gemeten wordt die laat ik liever in het midden :wink: :D
T-nus
Infopolitie Gast

Wat ik vergeten ben te vermelden, maar een gedeelte is al gezegd:

U moet niet denken dat de collega's op straat met een lasergun staan om mensen te "naaien". Deze mensen zijn gecertificeerd voor het bedienen van een lasergun en deze mensen zijn opgeleidt om de verkeersveilgheid te handhaven. In sommige gevallen betekend dit ook verbaliserend optreden.

Het tweede, wat al gezegd is, u kunt altijd in beroep gaan tegen een bekeuring. Probeer dan wel een goede motivatie te geven.... :wink:
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

T-nus schreef:Hoe werkt het princiepe?

Lasers produceren een smalle lichtbundel met slechts een golflengte en dezelfde fase. Dit betekend dat alle minima en maxima van de lichtgolven gelijktijdig optreden.
Wanneer een stof warm wordt zodat dez licht uitstraalt, is dit licht een mengsel van verschillende golflengtes welke niet met elkaar in fase zijn. De enige manier om monochromatisch en coherent licht te verkrijgen is door middel van gestimuleerde emissie.

Licht is een vorm van elektromagnetische straling. Deze straling heeft een vaste snelheid. Deze snelheid is 300.000 km/s of 300.000.000 m/s. Bij lasermeting wordt de lichtsnelheid gebruikt om de snelheid van een voertuig te meten.

Dit is dus het principe van een lasermeting. De meetafstand en de hoek waarin gemeten wordt die laat ik liever in het midden :wink: :D
Volgens mij zijn ze mij dit vergeten uit te leggen tijdens de cursus.
:shock: :?

groetjes Kale :wink:
T-nus
Infopolitie Gast

Haha, ik heb die cursus nog geen jaar geleden gehad. Maar ik type dit stukje niet uit mijn hoofd, maar meneer vroeg om het principe, dus zie hier het principe.... :D
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

T-nus schreef:Hoe werkt het princiepe?
Bij het ijken van het apparaat, dus voor ingebruikname wordt de afstand gemeten van waarnemer tot het midden van de rijbaan. De uitkomst met 10 vermenigvuldigt. Stel je hebt dan 30 meter. Er mag dan niet binnen die 30 meter gelaserd worden.
En de afstand waarop gemeten kan worden is heel groot. In ieder geval wel zo'n 300 meter en misschien nog wel meer.
Verder dient te worden gemeten op een rechte weg, dus niet in een bocht.
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Ik ga hem wel onthouden. Altijd leuk als je een hete aardappel staande houdt die heel interessant ineens naar de werking vraagt.
Kijken of ie dan nog wat te zeggen heeft.

groetjes Kale :wink:
T-nus
Infopolitie Gast

Weet zeker die hij met een rood gezicht wegrijdt zonder door te vragen.... :D
Gast
Infopolitie Gast

bedankt voor de info...was dus 2jr gelede gelaserd in bocht op 500m
volgens die agent(had ik gevraagd)
maar word er dus ook genoteerd op hoeveel meter en op welk mikpunt vd auto er word gelaserd?zodat je dat altijd kan navragen of is het een
''moment''opnamen en dan procesverbaal en betalen maar?

voor de duidelijkheid;ben 2jr geleden gelaserd op de weg van alphen naar leimuiden.op een gegeven punt krijg je een stukje dubbele rijbaan
(nu word dat busbaan)daar had ik ingehaald ,gelijk krijg je dan een bocht
en daar ben ik gelaserd door oom agent,zelf stond hij niet recht voor me auto maar op 5oom afstand en dan ook nog eens op een hoop aarde en
+-20m vd weg af,dit heeft hij mezelf verteld omdat ik vroeg waar hij dan eigenlijk stond.volgens mij klopt dit dus niet en vandaar dat naai gevoel!
Gesloten