Ik heb een vraag betreft mijn aanstaande sollicitatie als hoofd conciërge binnen een scholen gemeenschap.
Nu moet ik een VOG aanvragen hiervoor. Ik heb geen strafblad maar er is vorig jaar wel een melding door mijn buurman gemaakt over mij vanwege een discussie die ik toen had met mijn dochter betreft haar huiswerk en school. Zowel mijn dochter als ik waren op dat moment behoorlijk luidt ook omdat de ramen open stonden die avond omdat het warm was.
Mijn buurman, die toen buiten liep, heeft de politie gebeld omdat hij erger verwachtte. De politie is geweest en vragen gesteld, mijn dochter was hierbij aanwezig zodat de politie kon zien dat er niks was gebeurt.
Mijn vraag dus: krijg ik een VOG? ook al heb ik geen strafblad maar wel deze melding. Het screeningsprofiel voor mijn functie is nr 60. Nu lees ik dat hiervoor een VOG-P nodig is?? een VOG-P kijkt niet alleen naar justitiële gegevens maar ook naar politie gegevens. Dus neem ik aan dat mijn melding wordt meegenomen hierin? Dus zou dat een probleem kunnen worden voor het afgeven van een VOG?
VOG
Moderator: Moderatorteam