Goededag allemaal, ben jeffrey 23 jaar oud en rijd een volkswagen polo uit 2011. Nou heb ik het 1 en ander al aangepast aan de auto. Nou is mij de vraag,, ik wil graag de autofotografie in en wil dan ook foto's kunnen maken van rijdende auto's. Hier wil ik een constructie voor maken waarbij ik dus in de kofferruimte een frame maak en hieraan een 4 punts gordel aan bevestig. Waardoor je in theorie er een gordel bij plaats. Vervolgens wil ik dan de kofferklep open terwijl we rijden en dan vanuit achter dus foto's maken. Wat mag hier wel en wat niet?
In theorie plaats ik er een gordel bij. De achterbank werkt niet meer als zitplaats aangezien deze weg moet vanwege de bevestiging voor de gordel.
Ook de gordels van de achterbank zullen dus komen te vervallen.
De kofferklep kan van binnenuit open. Dit is al origineel maar hier ga ik een gewone hendel van maken.
Mag dit zo allemaal of zit er toch nog flink haak en oog aan? Alvast bedankt voor de kennis!
Gordel extra inbouwen personenauto
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Gordel extra inbouwen personenauto
Begrijp ik goed dat je wil rijden terwijl er iemand in de kofferruimte zit? Dat is volgens het RVV verboden, wat je er ook voor constructie in aanbrengt.
1 Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
Wetstekst
Artikel 61b RVV1 Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Ook technisch zijn er de nodige beperkingen. Wat je gaat bouwen is ook niet gekeurd/beproefd volgens EU-richtlijnen en de Regeling Voertuigen.
Wil je dit legaal doen? Koop een oude Volvo Station met 7 zitplaatsen. De achterste twee staan al tegen de rijrichting in. Ik weet alleen niet of er een gewichtsbeperking op de achterste zitplaatsen zit.
Wil je dit legaal doen? Koop een oude Volvo Station met 7 zitplaatsen. De achterste twee staan al tegen de rijrichting in. Ik weet alleen niet of er een gewichtsbeperking op de achterste zitplaatsen zit.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Jeffrey TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de snelle reacties! In principe heb ik geen laadruimte meer dan. Het zou gaan functioneren als een extra zitplaats eigenlijk. Wettelijk weet ik niet wat mijn beperkingen dan worden verder. Zou ik dat ook kunnen laten keuren? Dat ik bijvoorbeeld de gordel zelfde eu goedgekeurd is of iets in die richting?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Stel, je hebt een voertuig met een flinke laadruimte. Je plaatst daarin een aantal stoelen, al dan niet voorzien van gordels.
Is het nu ineens geen laadruimte meer???
Keuren wordt gedaan door de RDW, dus daar kun je informeren wat de (on)mogelijkheden zijn, da’s niet een aangelegenheid waar de politie zich mee bezig houdt.
Is het nu ineens geen laadruimte meer???
Keuren wordt gedaan door de RDW, dus daar kun je informeren wat de (on)mogelijkheden zijn, da’s niet een aangelegenheid waar de politie zich mee bezig houdt.