Verklaring verbalisant

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht: Man

Re: Verklaring verbalisant

Ongelezen bericht door Proost »

Eens met bovenstaande. Ook ik maak jaarlijks tientallen van dit soort waarnemingen die ik toch echt bekeurenswaardig vind en dan beland hij ongeveer op soortgelijke manier op de mat. Wat @zijlvaart67 zegt kan ik me ook in vinden. Een oplettende agent zal dit, ook in de binnenspiegel en ook in vrije tijd al van ver zien aankomen. Dat zit er gewoon in. Zeker als je zelf voor een verkeerslicht staat te wachten en dit soort gedrag aan ziet komen in bepaalde situaties. Die 2 seconden zal uit de prefab tekst van Meos komen (het bonnen programma) dat hoeft hij zelf niet eens getypt te hebben maar kun je gewoon selecteren in een van de vele variabele opties.

En je schrijft dat je een eed hebt afgelegd, dat kan ook nog alle kanten op; de eed van Hippocrates (dat je medicus bent), de olympische eed (dat je een Olympisch sporter bent), de zuiveringseed (die men op een ministerie aflegt) . De verbalisant heeft de ambtseed afgelegd. Hij is verder geen partij in deze casus voor zover ik kan lezen dus welke eed het ook mag zijn, ik schat in dat de ambtseed zwaarder weegt. Die misbruiken in deze casus brengt hem niets en kost hem alles. Dus hoe waarschijnlijk is dat dan?
Man40
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Man40

Ongelezen bericht door Man40 »

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: Stel je zou wel keihard bewijs hebben "tegen" de verbalisant. Je kunt bijvoorbeeld aantonen dat je auto er niet was. Als de rechter dan de klager in het gelijkstelt, krijgt een verbalisant dit ooit nog te horen? En heeft dit gevolgen?
Aangever
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Aangever »

En je schrijft dat je een eed hebt afgelegd, dat kan ook nog alle kanten op; de eed van Hippocrates (dat je medicus bent), de olympische eed (dat je een Olympisch sporter bent), de zuiveringseed (die men op een ministerie aflegt) . De verbalisant heeft de ambtseed afgelegd. Hij is verder geen partij in deze casus voor zover ik kan lezen dus welke eed het ook mag zijn, ik schat in dat de ambtseed zwaarder weegt. Die misbruiken in deze casus brengt hem niets en kost hem alles. Dus hoe waarschijnlijk is dat dan?
Dat zijn er nogal wat. Mijn werkgever legt verantwoording af bij JenV.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Volgens mij is de casus voldoende (voor het gastendeel) aan de orde geweest.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Aangever2
Infopolitie Gast

Verklaring verbalisant

Ongelezen bericht door Aangever2 »

Beste allen,

Ter aanvulling op mijn eerste post "Verklaring verbalisant" kan ik melden dat ik vandaag ben vrijgesproken wegens het negeren van een rood verkeerslicht met als reden dat de rechter twijfelt aan de verklaring van de verbalisant.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat is mooi, scheelt weer een belastingafdracht, goed gedaan. In bezwaar gaan kan eigenlijk nooit slechter uitpakken..

Dat de rechter 'twijfel' als argument hanteert is niet bijzonder..die mensen zijn goden in hun eigen domein en ze doen en vinden wat ze zelf willen.
Geen enkele ervaren agent schrikt hiervan, in een rechtszaal hebben de woorden 'waarnemen', 'ambtsbelofte' ed soms heel weinig waarde.
De term 'loterij' en 'willekeur' hoor ik 't meest voorbijkomen..en dan zijn we 't bureau van de OvJ al gepasseerd, kan je nagaan.. :P

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Bedankt voor de terugkoppeling. We zien je graag terug voor een eventueel volgende vraag.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Gezien een eerdere opmerking van Aangever2, wil ik toch nog opmerken dat ik blij voor hem ben dat hij deze uitspraak nog mee heeft kunnen maken. Ik wens je toe dat je nog lang en zo gezond als mogelijk mag blijven leven.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten