Ik heb een vraag over een specifiek fietspad dat losligt van de rijweg, dus geen fietsstrook, maar een pad met trottoirs aan beide zijden. Mijn vraag is of je op dit fietspad in beide richtingen mag fietsen.
Bij punt (1) mag je duidelijk in beide richtingen fietsen, er is een lijn in het midden van het fietspad en er staan verkeerslichten voor fietsers aan beide kanten. Wanneer je de kruising oversteekt, kun je rechtsaf slaan bij punt (2), maar ik wil graag rechtdoor naar punt (3), de Schiedamse Vest. Is het toegestaan om dit stuk rechtdoor te fietsen en vervolgens linksaf te slaan bij de Schiedamse Vest?
De andere optie is om rechtsaf te gaan (punt 2), helemaal door te fietsen richting de Erasmusbrug, en dan twee keer linksaf te slaan, maar dit is een omweg van 5-10 minuten, vooral als je rekening houdt met de verkeerslichten.

Google Street View
https://www.google.com/maps/@51.9115108,4.4770694,3a,60.5y,28.61h,89.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Y7BLnBomgvhfmAT6c_k6g!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Alvast bedankt voor jullie reacties.