Hi,
Wij hebben in April aanbetaling gedaan (700 EUR) voor een klus. Vader en zoon (klein bedrijf) zouden prachtige inbouwkasten komen maken en plaatsen. Afspraken werden steeds of verplaatst of afgezegd, ene na de andere smoes. Op vrijdag gebeld en afgesproken dat ze nu toch echt dinsdag zouden komen. Werd me beloofd.
Maandag ontving ik een e-mail dat ze gestopt zijn, allerlei persoonlijke redenen waarom ze het niet meer kunnen doen.
Of ik het bedrag van mij aanbetaling, rekeningnummer en project door wilden geven zodat ze alle gegevens kunnen verzamelen. Want ik zal niet de enige gedupeerden zijn.
Wat te doen? Aangifte bij de politie? Of mezelf vervloeken dat ik een aanbetaling heb gedaan en maar hopen dat ik deze ooit terug ga krijgen?
Aanbetaling, hoe terug krijgen?
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Aanbetaling, hoe terug krijgen?
Dit is geen zaak voor de politie maar een civiel geschil. Ik zou eerst even afwachten of je nog geld van hen terugkrijgt. Het is immers pas enkele dagen geleden. Blijft betaling uit dan kun je advies winnen bij het juridisch loket.
Gratis juridisch advies | Het Juridisch Loket
Het Juridisch Loket geeft gratis juridisch advies aan iedereen met een laag inkomen. De website beantwoordt veelgestelde juridische vragen.Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Inderdaad, waarvan had u aangifte willen doen?
U kunt in de email aangeven dat u terugbetaling van de aanbetaling binnen 14 dagen verlangt en dat u anders een deurwaarder gaat inschakelen om de vordering te innen.
Als het bedrijf echter failliet is dan is de kans dat u het geld terug ziet klein
Linksom of rechtsom is dit geen politie zaak.
U kunt in de email aangeven dat u terugbetaling van de aanbetaling binnen 14 dagen verlangt en dat u anders een deurwaarder gaat inschakelen om de vordering te innen.
Als het bedrijf echter failliet is dan is de kans dat u het geld terug ziet klein
Linksom of rechtsom is dit geen politie zaak.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Opmerking van moderator Skipperje
En daarmee is voldoende gezegd.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit