Goedenavond
Een vraagje
Mijn 86 jarige moeder heeft een invalide parkeerplaats met kenteken, maar kan tijdelijk geen auto rijden.
Ik , haar zoon, hebben voor 3 maanden haar auto geleend omdat ie anders lang stil zou staan.
Nu vinden een medebewoner dat asociaal en zij hadden daardoor ook een beetje ruzie gekregen
Mijn vraag is:
Staat mijn moeder in haar recht dat er tijdelijk geen auto staat, of staat een buurvrouw in haar recht omdat zij vind dat die parkeerplaats niet gebruikt kan worden door andere auto’s?
Graag reactie voordat het escaleert tussen die oudere mensen, is nl geen ruzie waard
Lenen auto die thuishoort op een GPP
Moderator: Moderatorteam
Lenen auto die thuishoort op een GPP
Binnengekomen vraag via mail:
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Lenen auto die thuishoort op een GPP
De gemeente bepaalt of een inwoner van die gemeente recht heeft op een aangewezen parkeerplaats. Als de betreffende inwoner die parkeerplaats niet (meer) gebruikt dan kan de gemeente de parkeerplaats weer vrijgeven voor overige weggebruikers.
Betreffende buurvrouw kan dus een melding bij de gemeente maken van de huidige situatie en dan zal de gemeente bepalen of uw moeder nog recht heeft op de aangewezen parkeerplaats.
De politie heeft hier geen bemoeienis in en kan dus ook niet zeggen wie gelijk heeft.
Als de auto er voor een tijdelijke periode niet meer geparkeerd wordt is het wellicht een idee om het bord gedurende die tijd af te plakken.
Betreffende buurvrouw kan dus een melding bij de gemeente maken van de huidige situatie en dan zal de gemeente bepalen of uw moeder nog recht heeft op de aangewezen parkeerplaats.
De politie heeft hier geen bemoeienis in en kan dus ook niet zeggen wie gelijk heeft.
Als de auto er voor een tijdelijke periode niet meer geparkeerd wordt is het wellicht een idee om het bord gedurende die tijd af te plakken.
Stay safe out there.
Ik denk dat dit laatste geen optie is @SWAT, een GPP wordt aangewezen, bij beschikking, en officieel bekend gemaakt op overheid.nl en opgeleverd, letterlijk op ingetekende (kadaster) tekening.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Ik zie regelmatig dat dit soort plekken tijdelijk opgeheven worden door het bord dat de parkeerplaats aanduid af te dekken en zoals we allemaal.weten heeft een kruis op de weg geen zelfstandige betekenis.
Stay safe out there.
Ik had het niet over kruis op het wegdek, dat heeft idd geen betekenis. Ik zie nooit een (tijdelijk) afgedekt bord hier in de regio (op kentelen althans), het is er wel, of niet. Gemeente plaats zo'n paal ook in een handomdraai dus weghalen zal vlugger zijn.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Hier worden ze ook afgeplakt hoor. Vuilniszak eroverheen en iedereen kan tijdelijk parkeren
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Het is in elk geval aan de wegbeheerder om hier iets van te vinden. Het eigenhandig (tijdelijk) afplakken/afdekken/verwijderen van bebording door anderen dan de wegbeheerder is in elk geval niet toegestaan.