Opgepakt , niemand kan me wat vertellen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Romyregina
Infopolitie Gast

Opgepakt , niemand kan me wat vertellen

Ongelezen bericht door Romyregina »

Hoi
Mijn vriend zit vast sinds zondag 1sep 2023
Zijn moeder had me gebeld dat justitie bezig is maar ik heb geen idee wat dat inhoud en ik woon niet thuis dus ik kan niemand vragen om hulp ik ben erg bevoegd en ik wil meer duidelijkheid over alles ,hoe kan ik als vriendin hiervoor zorgen want ik heb al heel veel geprobeerd en ik heb nogsteeds geen duidelijke informatie

Bedankt alvast
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Opgepakt , niemand kan me wat vertellen

Ongelezen bericht door rai »

In de basis zal politie en/of justitie geen mededelingen doen over lopende zaken aan wie dan ook.

Als hij is aangehouden zal hem medegedeeld worden dat iemand van zijn aanhouding in kennis gesteld mag worden, tenzij onderzoeksbelang dat niet vergt.
Als hij daar geen gebruik van wenst te maken is dat zijn keuze.

Is hij aangehouden omdat hij nog een straf moet uitzitten, mag hij in principe gewoon bellen vanuit een HvB, maar ook hier geldt, als hij daar geen gebruik van gaat maken is dat zijn keus.

Kortom, op kleine uitzonderingen na, zijn er mogelijkheden voor dat iemand in kennis gesteld wordt, maar de keuze ligt bij hem.

Uitzonderingen daargelaten, zoals minderjarige, maar op basis van het verhaal ga ik daar eigenlijk niet vanuit.

Er is dus een kans aanwezig dat hij dus geen gebruik maakt van de mogelijkheden die geboden worden, maar als hij er geen gebruik van wil maken, is er niemand bij die rond gaat bellen om te vertellen dat hij vast zit.
Gesloten