Flitsboete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pieter
Infopolitie Gast

Flitsboete

Ongelezen bericht door Pieter »

Ik reed met mijn auto opeen provinciale weg waar eem max.snelheid geldt van 80 km/hr.opde met stoplichten en flitsapparatuur beveiligde kruispunten geldt een max.snelheid van 50 km/hr.Opkorte afstand ,zo'n20 meter voor de stopstreep,sprong het stoplicht op oranje.Ik besloot, met inachtnemingvan het overige verkeer,toch maar te remmen ipv door te rijden.Ik kwam daardoor ,nog tijdens het oranje licht,tot stilstand over de stopstreep.Enige seconden later ging, het boven het kruispunt hangende stoplicht op rood.Heb ik een strafbare overtreding gemaakt of geldt dit alleen als je rijdend de inde weg liggende lussen activeerd.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: Flitsboete

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Flitsfoto's (door rood rijden in dit geval) zijn altijd 'dubbel'; zodra het verkeerslicht op rood springt (kort daarna) wordt de lus geactiveerd en dan worden er 2 foto's na elkaar gemaakt om te bewijzen dat iemand daadwerkelijk door rood rijdt en niet voorbij de stopstreep tot stilstand komt. Dat is een ander soort overtreding.

Mochten er al foto's gemaakt zijn, dan zullen dat 2 dezelfde zijn waaruit bovenstaande blijkt. Een bon voor het niet stoppen voor de stopstreep behoort juridisch tot de mogelijkheden maar die worden niet op basis van dit soort foto's uitgeschreven..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten