Beste lezer,
Graag hou ik mijn naam anoniem, ben 24, bijna 25 jaar en heb toen ik 19 was een misdrijf gepleegd.
Zonder na te denken ben ik met 5/6 biertjes op, de scooter gepakt. Voor iets totaal onbenulligs, ik was namelijk iets vergeten bij degene waar ik vandaan kwam, 15 minuten lopen en 5 minuten met de scooter, ik hoor jullie denken..
Aangehouden, +-500ugl geblazen (+- 5/6x overschreden). Hiervoor heb ik een EMA moet volgen. Hierna, uiteraard, nooit meer met alcohol op gereden, maar wel een strafblad. Ik drink al jaren amper tot niets en ik bewandel, op die ene grote fout na, een “recht” pad.
Ik wil al sinds 15 ben bij de politie, maar heb het laten verwateren, tot mijn spijt. Nu komt, sinds een jaar of 2, de interesse weer hard aanzetten.
Nu mijn vraag; heeft het überhaupt zin om te solliciteren, zo ja, wat zouden mijn kansen zijn?
Alvast dank voor uw reacties!
Met vriendelijke groet
Solliciteren bij politie met strafblad
Moderator: Moderatorteam
- Albatros34
- Nieuw lid
- Roepnaam: Alba
- Geslacht:
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Solliciteren bij politie met strafblad
Een EMA is formeel geen straf. Van belang is welke straf u van de rechter of de officier van justitie heeft gekregen.
Als dit een onvoorwaardelijke gevangenisstraf is geweest dan zou dit een probleem kunnen zijn. Elke andere straf niet direct, mits u dit zelf ook meldt in de sollicitatieprocedure.
Als dit een onvoorwaardelijke gevangenisstraf is geweest dan zou dit een probleem kunnen zijn. Elke andere straf niet direct, mits u dit zelf ook meldt in de sollicitatieprocedure.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Dank voor uw reactie, wordt erg gewaardeerd.
De rechter heeft mij geen straf opgelegd en heb alleen een cursus van +-€1000 moeten betalen.
Ik ga er met volle inzet in tijdens de selectie, nogmaals dank!
De rechter heeft mij geen straf opgelegd en heb alleen een cursus van +-€1000 moeten betalen.
Ik ga er met volle inzet in tijdens de selectie, nogmaals dank!
-
- Lid
- Roepnaam: Stefan
- Geslacht:
Ik ken collega’s met eenzelfde verhaal die gewoon door de screening kwamen, omdat ze eerlijk zijn.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
6 jaar geleden, toen je 19 was.
Gewoon eerlijk zijn bij je sollicitatie, als er verder later nooit meer iets is gebeurd zal dit niet veel problemen mogen opleveren.
Gewoon eerlijk zijn bij je sollicitatie, als er verder later nooit meer iets is gebeurd zal dit niet veel problemen mogen opleveren.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- Albatros34
- Nieuw lid
- Roepnaam: Alba
- Geslacht:
Dank voor jullie mening Stefan en Hilde.
Hierna nooit iets gebeurd, zal mij zo goed mogelijk voorbereiden op alle tests en zoals u zegt transparant zijn..
Ik zal als ik meer weet een update geven!
Hierna nooit iets gebeurd, zal mij zo goed mogelijk voorbereiden op alle tests en zoals u zegt transparant zijn..
Ik zal als ik meer weet een update geven!
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
We horen het graag. Tot je een update kunt geven gaat dit topic op slot. Even een berichtje aan een moderator en het wordt weer open gezet.