Sollicitatie politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
DeEconoom
Infopolitie Gast

Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door DeEconoom »

Beste leden,

Ik heb een sollicitatie lopen bij de politie en maak mij zorgen om mijn capaciteitentest, ik vind dit heel spannend en ben hier erg nerveus voor, hebben jullie tips om hiervoor te oefenen? De test is door mijn broertje gemaakt en hij heeft heel hoog gescoord en ik voel mij nu heel rot en schuldig, ik weet niet wat ik moet doen. Hebben jullie advies voor mij? Bij de politie is mijn droombaan.
Fonz030
Nieuw lid
Nieuw lid
Aspirant
Berichten: 24
Lid sinds: 19 dec 2022, 22:45
Leeftijd: 33
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door Fonz030 »

Heeft je broertje de officiële test gemaakt of de oefenvariant? Als hij de officiële heeft gemaakt dan is dat niet heel slim! Dan is het echt zaak om dit direct te melden bij het recruitment team. In de bevestiging van je inschrijving staat het nummer van Team Recruitment.

Je kan er maar beter direct open en eerlijk over zijn. Als je het niet meld dan val je alsnog door de mand bij de sporttest, want dan moet je een controle capaciteiten test doen.

Wat betreft het oefenen voor de capaciteitentest: de politie biedt een oefenvariant aan die je kunt gebruiken om je voor te bereiden. Dit kan je helpen om vertrouwd te raken met het soort vragen dat je kunt verwachten.

Hier is de link naar de oefenvariant:
IMG_8165.jpeg

Opmerking van moderator MotoRon

Link verwijderd
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Ik vind de vraagstelling niet helemaal duidelijk.

Heeft je broertje de test gedaan omdat hij ook voor de politie heeft gesolliciteerd, of heeft hij de test namens jou gemaakt? In het laatste geval heb je een serieus probleem, omdat je dan een verificatietest zult moeten afleggen en waarschijnlijk door de mand zult vallen. Naar mijn mening ben je dan niet geschikt om bij de politie te werken, omdat van een politieambtenaar een hoge mate van integriteit en eerlijkheid wordt verwacht, waaraan je duidelijk niet hebt voldaan.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Lugi006
Nieuw lid
Nieuw lid
Aspirant
Berichten: 9
Lid sinds: 24 jan 2022, 23:19
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door Lugi006 »

Het lijkt erop dat het al voorbij is voordat het überhaupt begon. De politie hecht grote waarde aan haar kernwaarden, en heb je deze niet eens een beetje geschonden door je broertje de test voor jou te laten maken. Het juiste om te doen zou zijn om je fout te bekennen en te hopen dat je een tweede kans krijgt. Als je deze leugen voortzet, zoals Fons al zei, zal je door de mand vallen bij de verificatietest. Mocht je toch nog verder mogen als de selectie gebruik dit als een van je belangrijkste leermomenten van je mogelijke carrière bij de politie.
JDO
Lid
Lid
Agent
Berichten: 90
Lid sinds: 08 jan 2022, 19:43
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door JDO »

Plus, stel nou dat je niet door de mand valt bij de verificatie test. En je wordt aangenomen en haalt de hele opleiding.

Dan ben je dus nu chantabel. Want wat als je broertje in de problemen komt en tegen jou zegt: "Hey kan jij eens in de systemen kijken of ik verdachte ben? Anders kan ik ook altijd je werkgever bellen en zeggen dat je vals gespeeld hebt bij de selectie...". En stel je broertje is een super goeie gast die zoiets nooit zou doen maar verteld het wel een keer in de kroeg tegen zijn maten. En die halen hetzelfde trucje uit...

Er is eigenlijk maar één goeie oplossing: melden, spijt betuigen en uitleggen wat je er van geleerd hebt en hoe je dit niet nog een keer laat voorkomen.
DianaH
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 19
Lid sinds: 28 apr 2024, 20:05
Roepnaam: Diana
Geslacht:
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door DianaH »

Ik vind het sowieso al apart dat je solliciteert bij de politie en vervolgens je broertje de test laat maken….het klinkt bijna ongeloofwaardig…Moment van verstandsverbijstering? Zenuwen? Bedenk je vaker zulke oplossingen bij spannende momenten? Bij de start van de sollicitatieprocedure laat je eigenlijk al zien dat je niet helemaal betrouwbaar bent (wel eerlijk want je komt er wel voor uit) Een ding is zeker….je helpt jezelf er niet mee…
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Sollicitatie politie

Ongelezen bericht door MotoRon »

Daar kunnen we het wel bij laten. :slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten