Geld gestolen uit huis door bekende

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Geld gestolen uit huis door bekende

Ongelezen bericht door Gast »

Beste allen,

Al een tijdje ben ik met iemand aan het daten waarbij het financieel een puinhoop is. Hierdoor heb ik hem al een paar x geld moeten lenen of boodschappen voor hem betaald. Nu was hij vd week bij mij thuis. In mijn keukenla lag 50 euro. Jullie raden het al, toen ik de volgende dag mijn la open deed, was die was. Nou heb ik een camera in mijn keukenraam staan die op mijn auto gericht staat. Maar in de weerspiegeling kan je dus zien dat hij, wanneer ik even boven ben, mijn keukenla open doet. Je ziet het hem niet pakken, maar je hoort wel dat hij wat pakt uit de la. Is dat voldoende voor aangifte?
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7598
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Geld gestolen uit huis door bekende

Ongelezen bericht door SWAT »

U kunt altijd aangifte doen. Om aangifte te kunnen hoeft u geen bewijsmiddelen aan te leveren. De politie zal immers op basis van uw aangifte bepalen of zij wel of geen onderzoek gaat doen.
Heeft u echter bewijs, zoals nu de camerabeelden, dan is het wel handig om deze bij de aangifte aan te leveren. Dat maakt het eventuele politieonderzoek wat makkelijker.
Of de politie uw aangifte ook gaat onderzoeken is nog de vraag. De politie ontvangt meer aangiftes dan dat zij capaciteit om deze te kunnen onderzoeken.
In uw geval is de schade redelijk beperkt en is het gen maatschappelijk schokkend feit. Het is du mogelijk dat er geen onderzoek zal worden ingesteld.

Ik mag aannemen dat deze persoon nu uw ex date is.
Stay safe out there.
Gesloten