Achter gelaten auto in parkeergarage

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Alex
Infopolitie Gast

Achter gelaten auto in parkeergarage

Ongelezen bericht door Alex »

Voor mijn werk parkeer ik in een parkeergarage die zowel voor personeel als particulieren wordt gebruikt. Nu staat er een auto geparkeerd die ws al een langere tijd is achtergelaten. Er lag namelijk een grote hoeveelheid stof op en rond de auto. Ook viel mij op dat het kenteken aan de voorkant was verwijderd en deze lag op het dashboard achter het raam.
Inmiddels wat dagen later zit er een brief achter het ruit van de parkeergarage. Ik heb uit nieuwsgierigheid deze brief bekeken en de strekking was dat parkeergarage de auto binnen een bepaald termijn gast wegslepen en met de verkoop van de auto de kosten worden verrekend. Ik ben toen wat dichterbij gaan kijken en toen zag ik minstens twee groene kentekens op de grond bij de bijrijdersstoel liggen. De achterbank leek er wel uitgesloopt evenals zijpanelen van deur aan de binnenkant.
Ruiten waren stoffig, maar dit leek mij eigenlijk dat het hier om een vluchtauto gaat waarin mogelijk een en ander vervoerd is geweest danwel verborgen. Mijn vraag luid, moet de garage dit dan niet melden bij politie voor mogelijk misdrijf uitte sluiten voordat zij hem gaan wegslepen?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2139
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Achter gelaten auto in parkeergarage

Ongelezen bericht door Proost »

De garage kan de auto niet zomaar verkopen. Zij zijn geen eigenaar. Ze hebben we een vorm van retentie recht maar dan dienen ze als goed beheerder voor het voertuig te zorgen totdat iemand zich meldt.

Ik schat in dat de kans groot is dat het hier om een spookvoertuig gaat (voertuig zonder geldige tenaamstelling of registratie). Daar gaat waarschijnlijk niemand zich voor komen melden dus dan kun je hem lang gaan bewaren.
Het enige verstandige is contact opnemen met de politie (gewoon de wijkagent) en die weet snel om wat voor voertuig het gaat.
Vooral de handelaars platen zijn wel interessant (en mogelijk ook ongeldig).

Dus even melden lijkt me verstandig.
Gesloten