Goeiedag,
Ik heb een vraag over de politie opleidingen. Ik zit momenteel nog op de middelbare school met niveau VWO. En ik ben geïnteresseerd in het worden van een agent. Alleen ik zit even rond te kijken op de website en kom er zelf niet goed uit. Het liefst wil ik geen MBO opleiding doen, dit omdat ik ook een WO studie kan gaan doen met een VWO diploma en het "zonde" vind na 6 jaar VWO te doen, misschien zie ik dit wel verkeerd maar zo sta ik erin.
Maar mijn vraag is nu dus wat kan ik het best gaan doen met een VWO diploma?
Kan ik beter eerst een WO (of eventueel een HBO) studie gaan doen en daarna een hbo-bachelor gaan doen? En zoja welke WO (/HBO) studies zijn dan een goede keuze.
Politie opleiding na VWO
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Politie opleiding na VWO
Als je agent wilt worden, dan kan je na je VWO al naar de politieopleiding.
Maar als je een WO of HBO opleiding wilt gaan doen, waar je onderwerpen krijgt die met de politie te maken hebben, dan kan je ook criminologie (WO) of integrale veiligheidskunde (HBO) doen en daarna bij de politie solliciteren.
Dan kom je wel op een functie die vaak niet op straat uitgevoerd wordt. Dat verschilt wel per eenheid/district/bureau maar het ligt er dus aan wat je wilt.
Overigens maakt het voor de politie niet uit wat voor WO of HBO je hebt (zolang je niet voor een digitale of financiële functie gaat), dus ga vooral doen wat je leuk lijkt.
Maar als je een WO of HBO opleiding wilt gaan doen, waar je onderwerpen krijgt die met de politie te maken hebben, dan kan je ook criminologie (WO) of integrale veiligheidskunde (HBO) doen en daarna bij de politie solliciteren.
Dan kom je wel op een functie die vaak niet op straat uitgevoerd wordt. Dat verschilt wel per eenheid/district/bureau maar het ligt er dus aan wat je wilt.
Overigens maakt het voor de politie niet uit wat voor WO of HBO je hebt (zolang je niet voor een digitale of financiële functie gaat), dus ga vooral doen wat je leuk lijkt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)