Goedemiddag Allen,
In verband met een langslepende burenkwestie omtrent slaapverstorende geluidsoverlast, treiterijen, belasteren en vernielingen heb ik recent een advocaat in de arm genomen teneinde de woningbouwvereniging te dwingen maatregelen te nemen omtrent mijn woongenot. Ik zal u met de verdere details niet belasten tenzij u hieromtrent extra vragen heeft.
Mijn advocaat heeft mij verzocht alle meldingen en aangiften bij de Politie te verzamelen en aan te leveren.
Daar ik via ' mijn politie' ' mijn slachtofferzaak' en mijn mail niet alle meldingen van de afgelopen 6 jaar heb kunnen terughalen het ik contact opgenomen met 0900-8844 voor informatie omtrent het opvragen van alle door mij gemaakte meldingen omtrent deze kwestie. Zowel telefonisch als schriftelijk gemaakte meldingen.
De Agente aan de lijn stuurde me door naar de privacydesk van mijn provincie. Ik heb hen aangeschreven met het verzoek alle door mij gemaakte meldingen omtrent dit conflict te doen toekomen.
Mijn verzoek is afgewezen.
In de brief staat wel dat er meerdere meldingen zijn geregistreerd.
Daarnaast het volgende:
Artikel 18 lid1 wpg artikel 4.2 lid 1 onder n bpg kunnen politiegegevens, die worden verwerkt overeenkomstig de artikelen 8 en 13 Wpg, worden verstrekt aan benadeelden van strafbare feiten. Uit onderzoek is gebleken dat u geen benadeelde bent geweest van strafbare feiten. Alleen wanneer u benadeelde bent van een strafbaar feit waarvoor deze schade kan worden verhaald binnen het civiele recht, bestaat een wettelijke grond om de gevraagde informatie te verstrekken.
Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet naar informatie omtrent mijn buren, ik vraag om een afschrift van alle door mij gemaakte meldingen en aangiften van de afgelopen (6) jaren omtrent deze zaak.
Mijn vraag:
Is er een mogelijkheid om mijn meldingen alsnog te verkrijgen? Is mijn verzoek wellicht verkeerd begrepen door de medewerker van de privacydesk ivm de AVG. Heb ik recht op alle door mij verstrekte/gemaakte gegevens en meldingen van de afgelopen jaren?
Dank vast voor uw antwoord!
Opvragen afschriften meldingen en aangiften door mij gemaakt.
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Opvragen afschriften meldingen en aangiften door mij gemaakt.
Wellicht handiger om deze vraag via uw advocaat te spelen. Vaak is het een zaak van de juiste juridische termen te gebruiken om de gevraagde informatie boven water te krijgen
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Het lijkt erop dat het vrzoek inderdaad verkeerd begrepen is. Je hebt recht op inzage in je dossier, tenzij er zwaarwegende belangen zijn die dat anders maken. Bij het opvragen van de eigen medlingen die bij d epolitie zijn geregistreerd zie ik niet gauw een probleem.
Maar beter in dit soort zaken staat men veelal sterker als er ook andere buren zijn die geluidsoverlast van deze buren ervaren. Dat maakt de zaak voor een rechter gelijk minder subjectief en ook aannemelijker dat er sprake is van overlast. Personlijk zou ik vooral daar aandacht aan besteden. Samen sta je een stuk sterker bij de verhuurder en de rechter.
Maar beter in dit soort zaken staat men veelal sterker als er ook andere buren zijn die geluidsoverlast van deze buren ervaren. Dat maakt de zaak voor een rechter gelijk minder subjectief en ook aannemelijker dat er sprake is van overlast. Personlijk zou ik vooral daar aandacht aan besteden. Samen sta je een stuk sterker bij de verhuurder en de rechter.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Volgens mij wordt er in de WPG verschil gemaakt tussen het verstrekken van gegevens en de inzage in uw gegevens, en als ik uw verhaal goed lees heeft u kennelijk gevraagd om verstrekking. Ik meen dat er ruimere mogelijkheden zijn met betrekking tot inzage in uw gegevens, maar daar kan de privicay-desk u vast meer over vertellen.
-
Femke TS
- Infopolitie Gast
Aan ThunderSTreak: Dank voor uw reactie, wellicht is dit inderdaad de makkelijkste route.
Aan Maestro: Helaas bewonen mijn buren een hoekwoning omgeven door een brandgang en diepe tuinen, en ben ik de enige directe buur. Wel zijn er meer dan 1800 geluidsopnamen, en diverse camerabeelden waarop te zien is dat men vernielingen aan mijn eigendom pleegt, of vervelend gedrag vertoont. De camera's zijn op advies WBV en Politie opgehangen na fysiek geweld jegens mij waarbij mij geadviseerd is geen aangifte te doen daar de OVJ de aangifte bij gebrek aan bewijs zou seponeren(geen getuigen), en ik beter af was het dan bij een melding te laten omdat die zou blijven staan in het systeem. Mijn zorg is inderdaad ook dat mijn verzoek verkeerd is begrepen. Dank voor uw reactie.
Aan Maestro: Helaas bewonen mijn buren een hoekwoning omgeven door een brandgang en diepe tuinen, en ben ik de enige directe buur. Wel zijn er meer dan 1800 geluidsopnamen, en diverse camerabeelden waarop te zien is dat men vernielingen aan mijn eigendom pleegt, of vervelend gedrag vertoont. De camera's zijn op advies WBV en Politie opgehangen na fysiek geweld jegens mij waarbij mij geadviseerd is geen aangifte te doen daar de OVJ de aangifte bij gebrek aan bewijs zou seponeren(geen getuigen), en ik beter af was het dan bij een melding te laten omdat die zou blijven staan in het systeem. Mijn zorg is inderdaad ook dat mijn verzoek verkeerd is begrepen. Dank voor uw reactie.
-
Femke TS
- Infopolitie Gast
Aan MotoRon: Ik heb inderdaad gevraagd om een afschrift van mijn meldingen. Volgens de Agente aan de lijn zou ik een verzoek kunnen indienen bij de Privacydesk met meezending van een kopie van mijn legitimatiebewijs, en dan zou ik uitgenodigd worden op het bureau waar ik deze afschriften (kopie) zou krijgen op vertoon van mijn legitimatie. Wellicht is het gewoon beter mijn Advocaat dit verzoek te laten doen, ook in het kader van mijn eigen belastbaarheid. Dank voor uw reactie.
Volgens mij krijg je via de privacydesk inzage in je eigen gegevens.
Ik denk dat de beste route de advocaat is, laat hem alle relevante info opvragen, moet geen probleem zijn.
Ik denk dat de beste route de advocaat is, laat hem alle relevante info opvragen, moet geen probleem zijn.