Facebook (stalking)
Moderator: Moderatorteam
-
Tomp TS
- Infopolitie Gast
Facebook (stalking)
Als ik elke dag op iemand zijn facebook kijk maar geen berichten plaats en de persoon ook niet benader is dat dan stalking?
Re: Facebook (stalking)
Kijk eens naar de bestandsdelen van artikel 285b strafrecht .
1 Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Wat denk jij?
Wetstekst
Artikel 285b1 Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
-
Tomp TS
- Infopolitie Gast
Ik weet het dus niet. Omdat een facebook pagina openbaar is. Of je nu 1 keer of elke dag kijkt maar de persoon niet benaderd dan heeft hij er geen last van lijkt mij. Maar misschien ligt het toch anders?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het zou anders kunnen zijn als u een contactverbod is opgelegd mbt de persoon wiens FB pagina u dagelijks wil bekijken.
Stay safe out there.