Wij hebben een hoekwoning met garage en eigen oprit.De buren van twee huizen verderop hebben hun scooter, op de standaard, sinds 3 maanden strak naast de muur van onze garage geparkeerd. De stoep blijft goed te gebruiken. De scooter stond ons die tijd niet in de weg, maar wij waren wel verbaasd dat zij hem niet op hun eigen oprit parkeerde.( wellicht omdat deze vol staat met een auto,aanhanger en kruiwagen.)
Nu het voorjaar start zou ik graag, zoals ik ieder jaar doe, bloemzaden in de smalle strook grond naast de garage zaaien om de boel op te fleuren en het onkruid verwijderen.Ik kan er echter niet goed bij ivm de geparkeerde scooter.
Uiteraard ga ik de buren vragen de scooter een ander plekje te geven maar ik ben niet helemaal overtuigd van hun bereidwilligheid daaromtrent. Ik vermoed dat omdat andere zaken / verzoeken die hen eerder werden voorgelegd als niet bespreekbaar werden afgedaan door hen.
Ik ben voorafgaand aan het gesprek graag goed geïnformeerd omtrent regels. M.i. kan ik het gesprek dan m.b.v. deze Regels beter richting geven.
Ik kijk uit naar reacties.
Scooter buren strak naast garage
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Scooter buren strak naast garage
Ik ga bij de beantwoording er even van uit dat de plaats waar de bromfiets staat, deel uitmaakt van de openbare ruimte.
Je hebt het over de stoep, die goed te gebruiken blijft, waaruit ik opmaak dat de bromfiets op een trottoir staat. Het RVV zegt in artikel 27 over het plaatsen van fietsen en bromfietsen:
Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.
Je hebt het over de stoep, die goed te gebruiken blijft, waaruit ik opmaak dat de bromfiets op een trottoir staat. Het RVV zegt in artikel 27 over het plaatsen van fietsen en bromfietsen:
Wetstekst
Artikel 27Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.