Ik ben in een persoonlijk conflict met een familielid beland. Op social media
stuur ik wel eens wat uit over het onrecht dat mij ten deel is gevallen. Dit doe ik echter zonder namen te noemen en met de bedoeling mensen bewust te maken van de gevolgen van zo’n conflict en vaak onbekwame inmenging van instanties. Er is namelijk amper sprake van hoor en wederhoor, zo blijkt, maar er worden wel allerlei aannames gedaan en genoteerd. Bij meerdere instanties bleek mijn naam genoteerd te zijn; allemaal insinuaties van dit famielid. Ik heb deze dossiers volgens de AVG opgevraagd en heb dit dus zwart op wit.
Enkele weken geleden stonden er ineens 2 geüniformeerde agenten voor mijn deur. Mijn kinderen schrokken hier enorm van want hun vader was op dat moment nog niet thuis van zijn werk. Ze kwamen praten over mijn berichten op social media maar wisten zelf eigenlijk helemaal niets inhoudelijk. Ze noemden wat algemene zaken maar hadden geen enkel concreet voorbeeld van een strafbaar feit. Blijkbaar waren ze door een politieteam uit een andere regio op pad gestuurd om een stopgesprek te sturen, dit terwijl ik dus aantoonbaar niets strafbaars heb gedaan. Ik kon ook tijdens het gesprek aantonen dat er nergens sprake is van smaad en of laster hetgeen de agenten ook beaamden.
De agenten zijn vertrokken en op mijn vraag wat ik dan nog wel op social media mag zetten had men geen antwoord. Ik heb hier verder niets meer van vernomen.
Via anderen hoorde ik dat dit familielid zelfs overgegaan is tot aangifte (wat uiteindelijk niet is doorgezet door de politie uit mijn regio). Ik heb mijn gegevens opgevraagd maar mag deze niet inzien vanwege de ‘bescherming van rechten en vrijheden van derden’.
Ik baal ervan dat er nu feitelijke onwaarheden over mij te boek staan want voor mijn gevoel wordt hiermee mijn goede naam te grabbel gegooid.
Wat nog veel kwalijker is, de politie heeft bij de aangifte ons adres vermeld als ‘plaats delict’ waardoor dit familielid nu heeft kunnen zien waar wij wonen. We zijn recentelijk juist verhuisd met de gedachte een nieuw adres te krijgen waar die persoon ons niet kan vinden.
Hiermee komt ook een stukje veiligheid in het geding aangezien de persoon in kwestie totaal geen realiteitszin heeft en in het gunstigste geval als labiel zou kunnen worden bestempeld.
Ik wil eigenlijk de onderste steen boven halen en een klacht indienen want ik vind dat ik nu neergezet en behandeld word als een crimineel zonder dat ik me daar tegen kan verweren.
Onjuist handelen politie
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Onjuist handelen politie
En wat is nu uw vraag, want ik zie in het hele verhaal geen vraag staan, alleen maar opmerkingen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ik begrijp uit uw epistel dat u kennelijk wilt weten of u een klacht tegen het politie optreden kunt doen.
Ja dat kan. U kunt hierover informatie vinden op politie.nl.
U moet wel beseffen dat als een aangifte wordt opgenomen de politie moet registreren wat is gezegd en daar niet een eigen vertaling aan kan en mag geven. Zo ook bij het registreren van een melding.
Ik neig er naar het wel met u eens te zijn dat bij de aangifte niet uw woonadres als pleeglocatie had moeten worden opgenomen.
In het algemeen is de pleeglocatie de plaats waar het misdrijf zijn gevolg heeft. Men had dan dus het adres van de aangever als pleeglocatie in de aangifte moeten opnemen. Voorkomen moet worden dat persoonsgegevens van potentiële verdachten voortijdig bij een aangever bekend worden.
Als de aangifte echter een zaak wordt is niet te voorkomen dat die gegevens toch bekend worden. Een slachtoffer heeft immers het recht op inzage in het volledige dossier.
Ja dat kan. U kunt hierover informatie vinden op politie.nl.
U moet wel beseffen dat als een aangifte wordt opgenomen de politie moet registreren wat is gezegd en daar niet een eigen vertaling aan kan en mag geven. Zo ook bij het registreren van een melding.
Ik neig er naar het wel met u eens te zijn dat bij de aangifte niet uw woonadres als pleeglocatie had moeten worden opgenomen.
In het algemeen is de pleeglocatie de plaats waar het misdrijf zijn gevolg heeft. Men had dan dus het adres van de aangever als pleeglocatie in de aangifte moeten opnemen. Voorkomen moet worden dat persoonsgegevens van potentiële verdachten voortijdig bij een aangever bekend worden.
Als de aangifte echter een zaak wordt is niet te voorkomen dat die gegevens toch bekend worden. Een slachtoffer heeft immers het recht op inzage in het volledige dossier.
Stay safe out there.
-
gastt TS
- Infopolitie Gast
Maar zolang de verdachte ( nog ) geen dossier heeft, zal het slachtoffer dit ook nog niet krijgen.
-
ClueHunter
In het beginsel krijg je de aangifte mee naar huis. En als hier dan het adres van de verdachte wordt genoemd heeft de aangever jouw adres. Dus ik snap dat je daarvan kan balen.