Ik heb 2 vragen.
1; Is het legaal om lege/afgeschoten kogelhulzen te hebben voor een kleine verzameling?
2; Als dit is toegestaan, hoe zit het dan met het versturen van lege/afgeschoten kogelhulzen vanuit het buitenland naar nederland. Ik ga binnenkort op vakantie naar Polen en ga daar naar een schietbaan toe om een aantal vuurwapens te schieten, en het leek mij een leuke souvenir om een aantal lege hulzen te hebben, alleen kan ik niet duidelijk vinden als dit toegestaan is, en hoe je die hulzen dan naar nederland zou kunnen laten komen.
Ik ga met het vliegtuig heen en weer naar polen, en het lijkt mij dat een luchtvaartmaatschappij niet al te blij zal zijn met lege kogelhulzen.
zijn kogelhulzen legaal om te verzamelen
Moderator: Moderatorteam
Re: zijn kogelhulzen legaal om te verzamelen
Ik ben niet thuis in de regelgeving omtrent het vervoer van hulzen.....
Maar een kleine zoektocht op het internet, levert wel deze pagina op waar je vast een antwoord op die vraag kunt vinden:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/lijst ... oorwerpen/
Maar een kleine zoektocht op het internet, levert wel deze pagina op waar je vast een antwoord op die vraag kunt vinden:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/lijst ... oorwerpen/
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: zijn kogelhulzen legaal om te verzamelen
Als je de zoekfunktie op dit forum even gebruikt, vindt je tenminste 6 pagina’s met berichten over hulzen. Ik stel voor dat je daar eerst eens naar kijkt en zijn er dan nog vragen, dan horen we het graag. Ik ben er van overtuigd dat het antwoord op jouw vraag er wel te vinden is.
Voor wat betreft het vervoer van zaken met het vliegtuig moet je zijn bij de luchtvaartmaatschappij/vervoerder waarmee je reist, da’s geen zaak waar de politie zich mee bezig houdt.
Voor wat betreft het vervoer van zaken met het vliegtuig moet je zijn bij de luchtvaartmaatschappij/vervoerder waarmee je reist, da’s geen zaak waar de politie zich mee bezig houdt.