Vraag over screening

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Droombaan TS
Infopolitie Gast

Vraag over screening

Ongelezen bericht door Droombaan »

Goededag,

Aanstaande dinsdag heb ik mijn aanstellingsgesprek, daarna moet ik nog door de screening heen. Ik ben bijna 22 jaar jong. Ik heb een periode gehad waar ik wel eens incidenteel een joint rookte, dit is nu voor het laatst 6 maanden geleden geweest. Niet bewust mee gestopt, gewoon nooit meer gedaan. Verder ooit een paar keer een XTC pil geprobeerd, ondertussen ook alweer 2 jaar geleden. Gaat dit een probleem vormen bij de screening? Uiteraard gewoon alles naar waarheid ingevuld, en groot begrip voor de beroepscode. Bedankt alvast :)
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Vraag over screening

Ongelezen bericht door maestro »

Je kunt alleen maar open en eerlijk zijn. Ten aanzien van jeugdzondes geldt dat het allemaal minder zwaar telt, en je beschrijft hier experimenteer gedrag. Dat is wat anders dan iemand die een vaste gebruiker is. Je zal waarschijnlijk wel enkele critische vragen kunnen verwachten, zeker omdat het laatste gebruik slechts 6 maanden geleden was.
Begin er zelf over en laat zien dat het geen probleem voor jou is. Zoals bijvoorbeeld dat je geen vriendenkring hebt die drugs gebruikt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Re: Vraag over screening

Ongelezen bericht door Carolien »

Zoals aangegeven is eerlijk en open zijn het beste advies. Doe je dit niet en komt het later alsnog boven water... tja dan ben je niet integer en betrouwbaar en zijn je kansen sowieso bekeken.

Er wordt gekeken naar je leeftijd, of het experimenteergedrag was, ben je beïnvloedbaar in groepsverband (dus meedoen met vrienden) je kijk op drugs nu etc etc. En nogmaals, geef eerlijk antwoord en niet een antwoord waarvan je denkt dat ze willen horen.
Gesloten