Gechanteerd met bijzijn wijkagenten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67
Dorpsjurist
Verbannen
Geslacht:

Re: Gechanteerd met bijzijn wijkagenten

Ongelezen bericht door Dorpsjurist »

Ik wil toch wel even een aantekening plaatsen bij het feit dat onze gast beweert dat leden van het forum de acties van de agent in het verhaal zouden verdedigen omdat zij collega zijn. Ik ben namelijk geen agent en ook ik vind dit een vreemd verhaal en ik vind het eigenlijk wel een beetje een klap in het gezicht van geuniformeerd personeel inzake hun professionaliteit om te beweren dat ze elkaar in bescherming nemen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Onze " gast" is er kennelijk van overtuigd dat het gegaan is zoals door hem of haar beschreven en meent kennelijk dat wij dit op het forum als "waar" moeten aannemen.
Op basis van hoor en wederhoor kunnen we dit niet en wordt geantwoord op basis van mogelijke andere scenarios en als je dan overtuigd bent van je eigen gelijk..
Stay safe out there.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Er kan alsnog aangifte gedaan worden. Van belang is wel je uitspraak:
en vervolgens is dit zoals ik al kort omschreef heel erg snel afgepoeierd door de agenten omdat er "tegenweer is geboden dat op film staat"...
Men mag zich verdedigen en ook anderen beschermen. Maar je mag niet verder gaan dan noodzakelijk en niet met een ander gaan vechten. Ik vermoed dat de agenten het beeldmateriaal gezien hebben en geconstateerd hebben dat beide partijen zich schuldig hebben gemaakt aan (al dan niet zware) mishandeling. Daar zit ook het probleem voor de getuigen; zij kunnen ook verdachten worden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Wat ik nog steeds niet snap… waarom verwacht de wegwerker dat de politie actie onderneemt als hij geen aangifte doet? Als daarnaast ook nog eens niemand een getuigenverklaring wil afleggen blijft er ook niets anders over dan een civiele schade. Door geen aangifte te doen of een getuigenverklaring af te leggen volgt het blijkbaar zo gewenste onderzoek ook niet.

Hier ambtshalve op doorpakken lijkt mij onredelijk. Dan zouden we elke horecadienst wel kunnen uitbereiden met 10 man recherche. Zoveel vechtpartijen die gebeuren waar niemand wat wil… Meestal komt dat omdat beide partijen weten dat ze niet helemaal goed zitten.

Blijft bij mij het gevoel over dat de wegwerkers misschien denken of weten dat zij ook niet helemaal goed zaten. Dat men daarom geen onderzoek naar de feiten wenst.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

En dit laats@jjk is wat ik een pagina geleden al zei maar dus bij onze gast verkeerd viel.

Als tegen iemand een strafbaar feit wordt gepleegd, en ik kan een hele range opnoemen die vele, vele malen erger is dan een klap in je gezicht krijgen of gebeten worden, wat zou je dan graag willen? Dat de politie psycholoog gaat spelen en een keer in de paar dagen gaat bellen om te vragen hoe het bewuste slachtoffer zich voelt, of die het voorval al een beetje heeft verwerkt, of meneer (in dit geval) misschien wellicht genegen is om aangifte te komen doen?

Heb je enig idee, letterlijk, hoeveel meldingen er dagelijks binnenkomen, hoeveel aangiftes er dagelijks worden opgenomen en hoeveel aangiftes er dagelijks gedaan worden via internet? Het is niet zo dat agenten zitten te wachten op werk en dat er een overschot is aan politie in Nederland.

Ik ga een slotje gooien op dit onderwerp. Ik denk dat alles wel is gezegd, ik hoop van ganser harte, welgemeend, dat de bewuste wegwerker medisch helemaal erboven op komt, ik veroordeel ten zeerste elk geweld tegen elke collega, of dat nu een agent, een BOA of een wegwerker is. Tenslotte doe je het wel met zijn allen, als daar geen verkeersregelaar staat moet er een agent staan om het verkeer te regelen, kortom, blij dat ze er zijn.

Opmerking van moderator Frans

Voor nu, als iemand nog iets heeft toe te voegen wat niet is gezegd dan staat mijn inbox of mailbox open. :slotje:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58
MotoRon
Beheerder
Agent-BD