Glazenwasser in tuin?
Moderator: Moderatorteam
-
Andre Franken TS
- Infopolitie Gast
Glazenwasser in tuin?
Ik heb een vraag. Ben ik verplicht om de glazenwasser via mijn tuin toe te laten om bij de buren de ramen te wassen? Ik woon in een hoekwoning en ik geef er de voorkeur aan dat de glazenwasser niet over mijn tuin loopt. Daarnaast speelt ook een rol dat het contact met deze buren gewoonweg niet goed is. Zou de glazenwasser niet via de voordeur van de buren naar hun tuin kunnen gaan? Ik ben niet zeker of hier ladderplicht of burenplicht van toepassing is.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Glazenwasser in tuin?
Uw buren/een glazenwasser voor de buren mogen niet zomaar uw tuin gebruiken om bij hun eigen tuin te komen.
Kunnen zij alleen via uw grond in hun eigen tuin komen? Dan is er mogelijk een 'recht van overpad' en dat staat dan ook op papier. Dat is echter een civiele aangelegenheid, waarmee de politie geen bemoeienis heeft.
Kunnen zij alleen via uw grond in hun eigen tuin komen? Dan is er mogelijk een 'recht van overpad' en dat staat dan ook op papier. Dat is echter een civiele aangelegenheid, waarmee de politie geen bemoeienis heeft.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als de betreffende ramen alleen te bewassen zijn vanuit uw tuin dan bestaat ook de mogelijkheid dat u daartoe gelegenheid moet geven. Uiteraard wel met tijdige vooraankondiging en uw toestemming voor het gewenste moment.
Maar zoals gezegd in beginsel geen politiezaak maar een civiele aangelegenheid.
Maar zoals gezegd in beginsel geen politiezaak maar een civiele aangelegenheid.
Stay safe out there.
-
Andre Franken TS
- Infopolitie Gast
De glazenwasser kan hun tuin bereiken als zij thuis zijn om de voordeur open te doen, zodat de glazenwasser via de woonkamer naar binnen kan en naar hun tuin kan gaan. We hebben allemaal dubbele tuindeuren in de woonkamer, zoals elke bewoner in onze straat. Hoewel het voor de glazenwasser even gemakkelijk is om door onze tuin te lopen, wil ik liever niet dat onze planten en tuin verstoord worden. De glazenwasser gaf aan bereid te zijn om via het aanbouwgedeelte naar de andere tuin te gaan, maar daar bevindt zich een sedumdak. Ik geef er de voorkeur aan dat de glazenwasser via het huis van de buren de tuin betreedt. Dat is mogelijk, maar dan moeten de buren thuis zijn om de deur open te doen.
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Dat is in principe niet uw probleem. De buren huren de glazenwasser in, niet u.
Wellicht zijn er afspraken te maken? Want als u de glazenwasser wegstuurt en de politie erbij komt, is de relatie met de buren waarschijnlijk helemaal verziekt.
Het contact met buren zal er zeker niet op verbeteren als je de glazenwasser, waar je eigenlijk geen probleem mee hebt, weigert. Het gaat in deze niet om de glazenwasser, het gaat om het feit dat je de glazenwasser wil weigeren OMDAT het contact met die buren niet ok is.Andre Franken schreef: 23 jan 2024, 21:59 Ik heb een vraag. Ben ik verplicht om de glazenwasser via mijn tuin toe te laten om bij de buren de ramen te wassen? Ik woon in een hoekwoning en ik geef er de voorkeur aan dat de glazenwasser niet over mijn tuin loopt. Daarnaast speelt ook een rol dat het contact met deze buren gewoonweg niet goed is.
Verplicht, ik weet het niet en ik zoek het niet eens op, hierboven zijn al een aantal antwoorden gegeven. Maar doe eens gek, doe eens sociaal, laat die glazenwasser gewoon de tuin gebruiken. Maakt hij iets stuk dan wordt het een ander verhaal.
Maar laat je hem wél toe dan zou dat zomaar een pluspunt kunnen zijn in het contact naar die buren wat je helemaal niets kost, of zeg ik nu iets geks?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
of zeg ik nu iets geks?
Nee, eigenlijk niet, denk ik.!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety