Klopt het dat de politie geen nieuwe wapenvergunningen meer verleend?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
mwb TS
Infopolitie Gast

Klopt het dat de politie geen nieuwe wapenvergunningen meer verleend?

Ongelezen bericht door mwb »

Beste,

Ik ben momenteel in de aspirant periode van een kleiduif schietvereniging. Na deze periode wordt er van je verwacht zelf een wapen aan te schaffen.
Uiteraard is daar een verlof voor nodig.

Nu las ik toevallig in een artikel op het AD vanmorgen "De politie mag op dit moment geen wapenvergunningen meer aan burgers verstrekken [...]" Zie https://www.ad.nl/binnenland/ongeloof-o ... ~adc893a7/

Nadat ik even doorzocht zag ik nog een artikel uit 2022 op het AD hierover: https://www.ad.nl/binnenland/voorlopig- ... ~a9cb9918/

Klopt het dat je momenteel geen verlof meer aan kan vragen? Hier is me op de club niks over verteld.
Het zou zonde zijn om te investeren in de aspirant periode als blijkt dat ik daarna geen lid kan blijven omdat ik geen verlof krijg.

Alvast bedankt.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Klopt het dat de politie geen nieuwe wapenvergunningen meer verleend?

Ongelezen bericht door maestro »

Er zijn inderdaad problemen met de zogenaamde e-screening. Ik weet niet of de problemen inmiddels zijn opgelost, het artikel suggereert van niet. Dat betekent inderdaad dat er voorlopig geen wapenverloven meer worden verleend. Voor de actuele stand van zaken kun je het beste contact opnemen met de afdeling korpscheftaken van de poltie van je regio. Gewoon even 0800-8844 bellen en vragen naar de afdeling korpscheftaken.

Je schietvereniging zal het waarschijnlijk ook weten omdat hun leden er mee te maken krijgen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Bedankt voor je reactie maestro.
Ik heb gedaan wat je voorstelde en telefonisch gesproken met de afdeling korpscheftaken uit mijn regio.

De persoon gaf aan dit artikel ook gelezen te hebben, maar dat het niet klopt. Ze kunnen nog gewoon nieuwe verloven uitgeven.
Dus dit is voor mij verder opgehelderd. Bedankt voor je snelle reactie.

Groet,
mwb
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Daarmee is de vraag beantwoord.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten