Ik heb weleens gehoord dat de politie familie benaderd als je na een ongeluk niet aanspreekbaar bent. Ik zie mijn familie al jaren niet en wil ze ook niet in het ziekenhuis aan mijn bed hebben.
Is er een manier om te voorkomen dat de politie familieleden inlicht? En om te zorgen dat andere naasten wel worden benaderd?
Ongeluk
Moderator: Moderatorteam
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Re: Ongeluk
Dit is een lastige. Er zijn ontzettend veel juridische mogelijkheden om bijvoorbeeld aan te geven wie er voor u medische beslissingen mag maken als u dat zelf niet kan op dat moment. Maar die zijn allemaal voor als u al in het ziekenhuis zou liggen.
Bij acuut levensgevaar moet er snel gehandeld worden. Dan gaat men niet eerst bellen om dit uit te zoeken.
Waar bewaart u uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs? Die worden bij een ongeval gecontroleerd. Want daar kan altijd een briefje bij met wie er gebeld moet worden als er een ongeval plaatsvindt. "Liever geen familie, bel Pietje"
Bij acuut levensgevaar moet er snel gehandeld worden. Dan gaat men niet eerst bellen om dit uit te zoeken.
Waar bewaart u uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs? Die worden bij een ongeval gecontroleerd. Want daar kan altijd een briefje bij met wie er gebeld moet worden als er een ongeval plaatsvindt. "Liever geen familie, bel Pietje"
Tip: in je telefoon kun je een ICE (ik ga commentaar krijgen, niet alle telefoons kunnen dit, android 13, samsung bijvoorbeeld wél) telefoonnummer aangeven.
ICE staat voor In Case of Emergency
Als je dus mij als een ICE contact zou willen instellen dan ga je naar mijn contactgegevens in je contactenlijst -> bewerken
Kies daarna bij groepen voor de groep "Contacten Noodgevallen"
(Zie onderste regel: groep[en])
Deze nummers zijn ALTIJD te bellen vanaf je telefoon, ook vanaf je vergtrndelscherm zonder je telefoon te ontgrendelen, (maar dan moet je dat dus niet weer actief blokkeren door widgets uit te zetten, bij samsung kun je daar ook Youtube of spotify neerzetten bijvoorbeeld)

ICE staat voor In Case of Emergency
Als je dus mij als een ICE contact zou willen instellen dan ga je naar mijn contactgegevens in je contactenlijst -> bewerken
Kies daarna bij groepen voor de groep "Contacten Noodgevallen"
(Zie onderste regel: groep[en])
Deze nummers zijn ALTIJD te bellen vanaf je telefoon, ook vanaf je vergtrndelscherm zonder je telefoon te ontgrendelen, (maar dan moet je dat dus niet weer actief blokkeren door widgets uit te zetten, bij samsung kun je daar ook Youtube of spotify neerzetten bijvoorbeeld)
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Probleem bij ICE is dat het, in iedergeval bij veel collega's die ik ken, niet gebruikt wordt.
ID wordt gezocht en daarop wordt geacteerd.
Dus een sticker op ID zal misschien (waarschijnlijk) beter werken.
ID wordt gezocht en daarop wordt geacteerd.
Dus een sticker op ID zal misschien (waarschijnlijk) beter werken.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Als iemand een ID bij zich heeft is dat een optie, toevallig gisteravond op tv waarbij een agent op zoek moest naar een contactpersoon omdat mevrouw op "een familiekamer" is gelegd, niet meer om nog beter te worden. En als je dan geen ID hebt en iemand is op de fiets aangereden... is dit een goeie optie.
Maar eens @Hilde, het is simpel om te kijken of er een partner is.
Maar eens @Hilde, het is simpel om te kijken of er een partner is.
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Ik heb in mijn portemonnee in het eerste plastic venster een "in geval van nood"-kaartje
Hierop staat wie er in welke volgorde gewaarschuwd dient te worden
1 mijn vrouw
2 mijn buren en dat is in principe alleen voor mijn katten
Verder hoeft er niemand gewaarschuwd te worden
Hierop staat wie er in welke volgorde gewaarschuwd dient te worden
1 mijn vrouw
2 mijn buren en dat is in principe alleen voor mijn katten
Verder hoeft er niemand gewaarschuwd te worden
Telefoons doen het in 99% van de gevallen gewoon, ze zijn alleen gelockt en het is net als het plastic kaartje als dat van TaxiKemperman, een middel, niet HET middel maaar EEN middel.Dorpsjurist schreef: 03 jan 2024, 15:35 Telefoons vallen uit of kunnen - zeker bij een ongeval (als je aangereden wordt bestaat natuurlijk de kans dat de telefoon ook slachteroffer is) - en dan heeft ICE geen zin.
De indetiteit wordt sowieso gecontroleerd dus dat is inderdaad de beste optie - een plakkertje of zo.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De mogelijkheden zijn er, maar ts zal zelf zijn keuze moeten maken. Er is geen 100% oplossing, en dus ook geen garanties.