Inspraak huisbaas gezamenlijke ruimte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
lansselot TS
Nieuw lid
Roepnaam: Lans
Geslacht:

Inspraak huisbaas gezamenlijke ruimte

Ongelezen bericht door lansselot »

Hallo,
Wij wonen met zijn 4e in een studenten huis en hebben enkele gezamenlijke ruimtes zoals wc, badkamer, keuken en zitruimte.

Nu heb ik van mijn ouders een vaatwasser gekregen van nog geen 3 jaar oud aangezien zij aan het verbouwen zijn. In de bijkeuken is er al een kraan met afvoer aanwezig voor iets als een vaatwasser. Nu wilde wij deze graag in gebruik nemen dus hebben wij de huisbaas een bericht gedaan om dit in goed overleg voor elkaar te krijgen. Nu wil de huisbaas dit niet hebben, we hebben hiervoor nog geen gegronde redden gehoord.

We hebben vaker dit soort problemen gehad. Zo wilde wij zelf een andere bank aanschaffen zodat iedereen in huis fatsoenlijk kan zitten. Hier deed de huisbaas ook moeilijk over en dit hebben we uiteindelijk niet gedaan.

Nu mijn vraag: Zonder gegronde reden, hoeveel zeggenschap heeft een huisbaas over de inrichting van dit soort gezamenlijke ruimtes? Wij hebben helemaal geen zin in gedoe met de huisbaas maar vinden het blokkeren van dit soort verbeteringen vervelend worden en zijn dus benieuwd wat onze rechten in zoiets zijn.

Alvast bedankt.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Inspraak huisbaas gezamenlijke ruimte

Ongelezen bericht door maestro »

Ik snap je probleem, maar daarvoor ben je hier aan het verkeerde adres. Je kunt hier terecht met vragen over politie en justitie. Jouw vraag gaat een civelrechtelijk geschil tussen de huurders en de verhuurders. Je kunt met je vraag bijvoorbeeld terecht bij een juridisch spreekuur dat in veel universiteitssteden wordt gehouden of bij https://www.juridischloket.nl/
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Inspraak huisbaas gezamenlijke ruimte

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

en daarmee is alles hier wel gezegd.