Goede middag,
voor Nederlands moet ik een profielwerkstuk maken, en ik moet een interview houden voor het onderwerp recherche werk.
zou iemand alstublieft deze interview met mij willen afnemen? zou u ook uw naam kunnen noteren en eerlijk antwoord willen geven op mijn gestelde vragen?
dit zijn de vragen:
1. Welke opleiding (en) heeft u gevolgd om dit beroep te kunnen doen?
2. Wat is de reden dat u dit beroep is gaan doen?
3. Wat vind u leuk, maar ook iets minder leuk aan uw beroep?
4. Is dit beroep wat u verwacht had? Zo niet, wat had u verwacht & wat is er anders?
5. Vind u dat uw beroep veel bestaat uit zelfstandig of samenwerken, en waarom?
6. Met uw beroep heeft u veel verschillende richtingen die u op kon, waarom heeft u de richting gekozen die u nu doet en waarom niet een andere richting?
7. Zou u mensen uw beroep aanbevelen? Waarom wel, waarom niet?
8. Welke vaardigheden heeft u nodig om dit beroep te kunnen doen?
9. Welke adviezen zou u geven aan mensen die het overwegen om in de recherche te gaan werken of aan de rechercheurs die net zijn begonnen aan hun carrière?
10. Kunt u een voorbeeld geven van een uitdagende zaak die u heb opgelost, en zou u er ook bij kunnen vertellen hoe u dat precies heeft gedaan?
Alvast heel erg bedankt voor uw moeite om deze vragen te beantwoorden
Vriendelijke groet Lara Wolberink
Profielwerkstuk Nederlands
Moderator: Moderatorteam
Re: Profielwerkstuk Nederlands
Hoi Lara,
Als student mag ik er vanuit gaan dat je eerst onderzoekt wat er komt kijken bij je onderzoeksmethode. Voor het geval dat je er niet was, toen uitgelegd werd wat een interview inhield, heb ik hem hierbij even voor je opgezocht bij van Dale.
Verder vroeg ik me af (ik ben van nature heel nieuwsgierig) of je zo vroeg in je middelbare schoolcarrière, voor het vak Nederlands ook dit onderwerp moest kiezen.
Als student mag ik er vanuit gaan dat je eerst onderzoekt wat er komt kijken bij je onderzoeksmethode. Voor het geval dat je er niet was, toen uitgelegd werd wat een interview inhield, heb ik hem hierbij even voor je opgezocht bij van Dale.
Het hier droppen van een vragenlijst kan op zijn best gezien worden als een enquête. En dat was niet je opdracht. Als je dus een interview moet houden voor je opdracht, neem even contact op met je lokale politiebureau en ga ook iemand interviewen. Dit kan per mail, maar nog enger, even bellen. Maak een afspraak en zie je wat je er van leert. Zo kom je in ieder geval wel nog ergens.in·ter·view (het; o; meervoud: interviews)
1
vraaggesprek met het doel om het gehoorde te publiceren of uit te zenden
Verder vroeg ik me af (ik ben van nature heel nieuwsgierig) of je zo vroeg in je middelbare schoolcarrière, voor het vak Nederlands ook dit onderwerp moest kiezen.
-
imperial
- Roepnaam: Remco
Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik moet een interview houden VOOR het onderwerp recherche werk. DEZE interview dat u dit beroep IS gaan doen?
Opmerking van moderator Frans
Mag ik de heren erop wijzen dat Lara ook 13 kan zijn en in de brugklas kan zitten? Ja, een beetje goed Nederlands zou fijn zijn maar we weten het niet.- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Je was me voor @frans.
Nu zal ze geen 13 zijn met een profielwerkstuk, maar we zijn hier ook niet om kinderen te corrigeren op Nederlandse taal. Ook niet om volwassenen hierop te corrigeren, dan zou ik daar een dagtaak aan hebben.
Ze is ook geen student maar een scholier.
Nu zal ze geen 13 zijn met een profielwerkstuk, maar we zijn hier ook niet om kinderen te corrigeren op Nederlandse taal. Ook niet om volwassenen hierop te corrigeren, dan zou ik daar een dagtaak aan hebben.
Ze is ook geen student maar een scholier.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Hoi Lara,
Doe wat Proost ook aangeeft: ga naar een politiebureau bij jou in de buurt en vraag of je een rechercheur mag interviewen. Dat is veel leuker en dan krijg je uitgebreidere antwoorden dan die je nu zou krijgen bij je lijstje met vragen.
Laat je nog weten of het gelukt is.?
Succes!!!
Doe wat Proost ook aangeeft: ga naar een politiebureau bij jou in de buurt en vraag of je een rechercheur mag interviewen. Dat is veel leuker en dan krijg je uitgebreidere antwoorden dan die je nu zou krijgen bij je lijstje met vragen.
Laat je nog weten of het gelukt is.?
Succes!!!
==================================