2e keer rijden zonder rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DolleD TS
Infopolitie Gast

2e keer rijden zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door DolleD »

Goededag allen,

Goed 2 jaar geleden ben ik aangehouden door de politie op een snorscooter. Na de vraag om mijn rijbewijs te laten zien, kon ik dit niet aangezien ik die helaas dus niet had. Dit was overigens de 2e keer dat dit gebeurde.

De eerste en tweede keer van het aanhouden was beide in volgens mij een half jaar gebeurd. Helaas had ik het domme besluit genomen om ondanks dat ik niet in het bezig was van een rijbewijs, toen toch te gaan rijden naar en van mijn werk op een snorscooter. De reden hiervan was dat ik een erge pijn aan mijn been had tijdens het fietsen en er net daarvoor een traumatisch iets gebeurd was waardoor ik mentaal niet echt op mijn plek was, zogezegd en het mij allemaal niet meer zoveel kon schelen.

Na de 2e keer aangehouden te zijn, heb ik de snorscooter verkocht aan mijn zus en heb ik een e-bike gekocht, wat veel minder belastend is voor mijn been (en oprecht sneller) en ik heb de snorscooter nooit meer aangeraakt.

Nu heb in onlangs per post info gekregen dat ik naar Breda moet om enige uitleg te komen verlenen betreffende het rijden zonder rijbewijs, en er dus waarschijnlijk dan een straf opgelegd wordt.

Mijn vraag is dus, wat kan ik hiervan verwachten? Ik ben inmiddels zo goed als afgerond met het behalen van rijbewijs B en mag hiervoor op begin December. Mijn angst is dus dat dit uitgesteld gaat worden, wat heel jammer zou zijn aangezien ik Mijn leven na alles weer goed op de rails heb.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: 2e keer rijden zonder rijbewijs

Ongelezen bericht door SWAT »

Bij de tweede keer rijden zonder rijbewijs kunt u een boete en een voorwaardelijke hechtenis straf verwachten.
Een en ander heeft geen invloed op het kunnen en mogen volgen van rijlessen en het afleggen van een rijexamen.
Stay safe out there.
Gesloten