Stalker

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Laarzenboy TS
Infopolitie Gast

Stalker

Ongelezen bericht door Laarzenboy »

Goededag allen,

Dit gaat een raar verhaal zijn maar het is allemaal waar gebeurd en ik weet dat de politie dit geregistreerd heeft.
Dat er misschien andere prioriteiten zijn, kan ik begrijpen, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik met de situatie aanmoet.

Een tijd terug moest ik iets ophalen bij de apotheker en die is in het weekend niet open dus ik ben om half vier nog even gegaan. Het is slechts 500 meter lopen en het stond op het punt om te gaan onweren dus ik heb maar een paar rubberen regenlaarzen aangetrokken. Ik was net de hoek om en ik tref een oudere man die mij benaderd. Ik vraag of ik hem zou moeten kennen en of hij iets van me wil. Het antwoord was nee. Dus ik loop door. De man op zijn fiets blijft mij volgen. Ik vertrouw het niet dus ik loop terug en hij rijdt weer met mij mee. Nu voelde ik me al niet zo veilig op dat moment omdat een week daarvoor nog een vriend van mij in de VS door zijn buurman vermoord is. Ik wist niet wat die man wilde, dus ik ben snel naar huis gerend.

Eerst vond ik het al vreemd dat ik bij 112 tien minuten in de wacht stond want in de tussentijd staat die man op mijn deur te bonken. De politie geeft aan iemand langs te sturen. Dat duurde een uur. Toen zij eenmaal aanbelden, was de man eindelijk vertrokken. Ik wilde de agenten wel te woord staan natuurlijk dus ik loop de trap af en vind een kaartje met een vrijwel onleesbaar handschrift. Het enige wat te lezen was, was het woord "Laarzenboy" en een telefoonnummer.

De agenten hebben dat nummer gebeld en de man nam op. Hij zij dat hij heel graag "met mij naar mijn laarzen wilden kijken". Daar ben ik niet van gediend. De agent vroeg hem om terug op locatie te komen om een verklaring te geven maar na een half uur werd mij verteld dat ze ook nog andere dingen moeten doen want hij kwam niet opdagen, wat ik helemaal begrijp.

De komende tijd begreep ik van de buurman dat deze man steeds langskomt en naar mij vraagt maar eigenlijk altijd als ik niet thuis ben en opnieuw op de deur bonkt. Ik heb nog een briefje gehad dat beter leesbaar was met hetzelfde telefoonnummer en de naam "Martin".

Ook hiervan heb ik melding gemaakt bij de politie. Maar die man fietst hier blijkbaar nog steeds regelmatig rond. Wie weet hoeveel andere mensen hij op straat lastigvalt? Voor mijn eigen veiligheid en die van anderen zou ik graag weten hoe ik erachter kan komen wat hiermee gedaan is. Ik kan natuurlijk ook geen aangifte doen tegen iemand als ik niet weet wie het is.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Dank
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Stalker

Ongelezen bericht door maestro »

Natuurlijk kun je aangifte doen. Als er bij mij wordt ingebroken zal ik ook niet weten wie de dader is en hoop ik dat de poltie dit kan achterhalen.
Een kenmerk van stalking is echter wel dat het stelselmatig gebeurd. Dat zie ik niet in deze casus. Toch is het goed het te melden zodat het geregistreerd staat. Ook omdat er mogelijk andere meldingen worden gedaan en de politie dan adequaat kan reageren. Misschien is de man verward of beginnend dementerend en heeft hij hulp nodig.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Stalker

Ongelezen bericht door MotoRon »

Laarzenboy schreef: 08 sep 2023, 17:30 Voor mijn eigen veiligheid en die van anderen zou ik graag weten hoe ik erachter kan komen wat hiermee gedaan is.
Neem even contact op met de politie, die kunnen je vertellen of en zo ja wat er verder iets mee gedaan is. Dan kun je meteen doorgeven dat de persoon al meerdere keren aan de deur is geweest.

Voor het doen van een aangifte zal er sprake moeten zijn van een strafbaar feit, en dat zie ik in dit geval nog niet. Maar zoals Maestro al zei, is het goed de politie toch even op de hoogte te houden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten