Als je afstand hebt gedaan van je rijbewijs en na goedkeuring van de arts ga je opnieuw je rijbewijs halen, krijg je dan een puntenrijbewijs?
Het eerste rijbewijs had ik 26 jaar geleden al gehaald.
Puntenrijbewijs
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Puntenrijbewijs
Iedereen heeft een puntenrijbewijs, waarbij het gaat om rijden met alcohol. Je bedoelt waarschijnlijk een beginnersrijbewijs, welke vaak door elkaar worden gehaald. Het beginnersrijbewijs is voor beginnende bestuurders die nog geen 5 jaar een rijbewijs hebben.
Normaal gesproken gaat het om het eerste rijbewijs dat men haalt. (Er is geloof ik een uitzondering als men zeer lang geen nieuw rijbewijs heeft). Maar ik ben geen expert op dit gebied.
Normaal gesproken gaat het om het eerste rijbewijs dat men haalt. (Er is geloof ik een uitzondering als men zeer lang geen nieuw rijbewijs heeft). Maar ik ben geen expert op dit gebied.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Blabla TS
- Infopolitie Gast
Goedemorgen,
Het gaat om iets medisch en tot het begin van dit jaar heb ik altijd gereden met mijn rijbewijs.
Het gaat om iets medisch en tot het begin van dit jaar heb ik altijd gereden met mijn rijbewijs.
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Je bent dan geen beginnend bestuurder in ieder geval. Art 8 lid 3 spreekt elke keer over 'voor de eerste maal'.
2023 - 26 jaar = 1997Lang verlopen rijbewijs: terug naar beginnersrijbewijs
Verliep uw rijbewijs voor 1 juli 1985? Dan moet u opnieuw examen doen. Als u slaagt, krijgt u een beginnersrijbewijs.
Is er weer een opleiding begonnen?
-
Blabla TS
- Infopolitie Gast
Frans,
Mijn rijbewijs heb ik in 1996 gehaald en meerdere keren verlengd, het was dus begin van dit jaar niet verlopen, maar ingevorderd en naar het CBR gestuurd.
Vanwege de kosten heb ik toen afstand gedaan van mijn rijbewijs.
Inmiddels heb ik de medische keuring gehad en ben door zowel de arts als het CBR onbeperkt goedgekeurd.
Eerdaags heb ik theorie-examen en ik heb een paar rijlessen gehad.
Nu ben ik dus benieuwd of ik dan een beginnersrijbewijs krijg of niet.
De verwarring is misschien ontstaan doordat ik dacht dat dat hetzelfde was als een puntenrijbewijs.
Mijn rijbewijs heb ik in 1996 gehaald en meerdere keren verlengd, het was dus begin van dit jaar niet verlopen, maar ingevorderd en naar het CBR gestuurd.
Vanwege de kosten heb ik toen afstand gedaan van mijn rijbewijs.
Inmiddels heb ik de medische keuring gehad en ben door zowel de arts als het CBR onbeperkt goedgekeurd.
Eerdaags heb ik theorie-examen en ik heb een paar rijlessen gehad.
Nu ben ik dus benieuwd of ik dan een beginnersrijbewijs krijg of niet.
De verwarring is misschien ontstaan doordat ik dacht dat dat hetzelfde was als een puntenrijbewijs.
Beste Blabla, het antwoord is dus nee want de enige reden dat je een beginnersrijbewijs opnieuw zou krijgen is wanneer je je rijbewijs kwijt zou zijn geraakt vóór 1-7-1985, zoals ik schreef. Eenmaal gehaald daarna en de volledige termijn van "beginnersrijbewijs doorlopen (ligt eraan, 5 of 7 jaar) dan ben je daarvan af en hoeft dit dus niet meer.