Hallo,
Zonet stak ik een N-weg over. Ol het kruispunt staan verkeerslichten voor verkeer op de N-weg als kruisende wegen (60km/u).
Er stonden agenten op het kruispunt ivm ongeluk verderop.
Ik had (vrij zeker, maar nu dus twijfel) groen. Echter kwam van rechts nog verkeer langzaam aanrijden. Het was wel erg druk op het kruispunt ivm de afzetting. Door het verkeer van rechts twijfel ik of ik wel groen had (ben vrij onzeker ivm angststoornis, dus vaak twijfel aan mezelf).
De agent had geen zich op mijn verkeerslicht en die van het verkeer op de hoofdweg dat ik van rechts zag komen.
Kan de agent in deze iemand beboeten voor door rood rijden?
Rood licht; twijfel, agent geen zicht op licht
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Rood licht; twijfel, agent geen zicht op licht
Je rijdt door terwijl een conflicterende richting, zoals dat zo mooi heet, groen heeft. Als de agent dit ziet en als hij controleert of op jouw richting het rode licht wel functioneert, dan kan dat. Maar, het kan natuurlijk ook best wel zo zijn geweest dat de conflicterende richting door rood is gereden of dat de agent de conflicterende richting een oprijteken had gegeven, terwijl jij groen had. Dus wat er echt is gebeurd, dat blijft gissen. Ik heb geleerd dat een mens banger is voor wat hem kan overkomen dan wat hem overkomt. Dus voorlopig zou ik mij niet bezorgd maken, helpt toch niet.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Roodje TS
- Infopolitie Gast
Re: Rood licht; twijfel, agent geen zicht op licht
Dank je wel voor je bericht. Mijn angstoornis is een slechte raadgever. Ik maak me waarschijnlijk inderdaad zorgen om niks.
Ook vraag ik me af waarom ik door rood zou rijden. Ik weet zeker dat ik voor bet verkeerslicht heb gewacht toen het rood was. Er zijn geen andere lichten die ik kon zien, dus ik kon ook niet in de war geraakt zjjn met groen van een licht voor afslaand verkeer.
Het blijft gissen, maar er is meer logica dat er niks is dan wel.
Fijne avond!
Ook vraag ik me af waarom ik door rood zou rijden. Ik weet zeker dat ik voor bet verkeerslicht heb gewacht toen het rood was. Er zijn geen andere lichten die ik kon zien, dus ik kon ook niet in de war geraakt zjjn met groen van een licht voor afslaand verkeer.
Het blijft gissen, maar er is meer logica dat er niks is dan wel.
Fijne avond!