Gestolen op werk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DomEnSpijt TS
Infopolitie Gast

Gestolen op werk

Ongelezen bericht door DomEnSpijt »

Goedendag
Ik heb iets kleins gestolen op werk en ben betrapt. Ik vind het heel erg.
We hebben meteen mijn contract beëindigd, waar ik ook alle begrip voor heb.
Maar nu denken ze dat ik meer gedaan heb..
ik snap dit van 1 kant maar ik heb dit niet gedaan. En ik weet niet goed hoe ik dit kan recht trekken.

Ik werkte in een winkel met camera’s waarop ik vaak te zien ben met spullen. Want dat was mijn werk. Maar heb nog nooit eerder iets meegenomen. Maar ja alles wat ze nu missen als ze inventaris checken word nu natuurlijk gelinkt naar mij. Is er advies?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Gestolen op werk

Ongelezen bericht door SWAT »

Als uw ex werkgever aangifte gaat doen en de politie neemt de zaak in onderzoek dan zult u in de gelegenheid worden gesteld een verklaring af te komen leggen. U wordt kennelijk verdacht van verduistering in dienstbetrekking.
U mag een verklaring afleggen maar u bent daartoe niet verplicht.
Als u iets wil verklaren bespaar dan iedereen veel tijd en moeite en verklaar wat er daadwerkelijk is gebeurd. Als u echt maar 1 ding heeft gestolen zal bewezen moeten worden dat u meer weggenomen hebt. Denken dat u dit gedaan heeft is geen bewijs. Ook het enkele feit dat goederen zijn verdwenen op momenten dat u ook aan het werk was, is op zich onvoldoende om te bewijzen dat u dit heeft gedaan als u dit ontkent. Het wordt anders als bijvoorbeeld op de momenten dat die andere goederen verdwenen u de enige aanwezige was of als enige de toegang tot die goederen had.
Twijfelt u overleg dan met een advocaat.
Stay safe out there.
Gesloten