Na aanleiding van een ervaring j.l heb ik een vraagje. Is het normaal dat een politie-vrijwilliger zijn dienstwapen thuis mag bewaren? Dit omdat ik wel vaker gehoord heb dat je dan een wapenkluis moet hebben.
Alvast heel hartelijk dank voor u antwoord.
vrijwilliger+wapen
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
De nieuwe vrijwilligers krijgen geen dienstwapen, de vrijwilligers, die al wat jaren meedraaien hebben het dienstwapen al omdat het destijds ook voor vrijwilligers beschikbaar was.
Het thuis bewaren van het dienstwapen is niet aan te raden. Het ligt aan de regio waar zij onder vallen of dit is opgenomen in de voorschriften voor het bewaren van het vuurwapen. Voor zover ik weet hebben vrijwel alle regio's een kluis in de bureaus waarin de wapens worden bewaard.
Het thuis bewaren van het dienstwapen is niet aan te raden. Het ligt aan de regio waar zij onder vallen of dit is opgenomen in de voorschriften voor het bewaren van het vuurwapen. Voor zover ik weet hebben vrijwel alle regio's een kluis in de bureaus waarin de wapens worden bewaard.
-
- Infopolitie Gast
Re: vrijwilliger+wapen
Wat voor ervaring was dat precies?Anonymous schreef:Na aanleiding van een ervaring j.l heb ik een vraagje. Is het normaal dat een politie-vrijwilliger zijn dienstwapen thuis mag bewaren? Dit omdat ik wel vaker gehoord heb dat je dan een wapenkluis moet hebben.
Alvast heel hartelijk dank voor u antwoord.
-
- Infopolitie Gast
Ik wil niet precies op de situatie ingaan, maar het komt neer op een hele letterlijke bedreigen. Hierin werd onder andere gezegt dat "als het zo door gaat plakken er binnenkort wat stukjes hoofd tegen de muur aan". Dus u zult begrijpen dat dit geen prettige dreigementen zijn als men weet dat iemand een wapen in huis heeft en op dit moment niet erg stabiel in het leven staat.
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor u antwoord. Ik ga eens kijken wat ik er verder mee kan gaan doen. (aangifte of iets dergelijks)
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor u antwoord. Ik ga eens kijken wat ik er verder mee kan gaan doen. (aangifte of iets dergelijks)