Ik ben een meisje van in de twintig die een paar jaar geleden naar Amsterdam kwam om te studeren. Ik woonde vroeger in een gedeelde flat. Een paar maanden geleden ging ik op stage. Ondertussen hebben mijn huisbazen twee van mijn huisgenoten zonder behoorlijke opzegtermijn binnen 15 dagen het huis uitgezet en mij gevraagd te vertrekken en gezegd dat mijn bezittingen zullen worden opgeborgen. Toen ik terugkwam, besefte ik dat mijn bezittingen waren geplunderd. Ik vroeg de verhuurders waarom ze dat deden, dus kwamen ze mij aanvallen met twee van mijn andere huisgenoten die niet uit hun huis werden gezet en nu bevriend zijn met de verhuurders. Ze hebben gedreigd me te laten repareren en me in elkaar te slaan. Ze kwamen altijd zonder toestemming het huis binnen, deden nooit reparaties, sloten de stroom af, lieten mij en mijn huisgenoten allerlei toeslagen betalen en brachten jongens naar het huis waar alleen meisjes hoorden te wonen. Ik klaagde maar ze verbeterden niet. Ik rende het huis uit toen zoveel mensen me kwamen aanvallen, dus nu heb ik geen huis en geen bezittingen. Wat moet ik doen?
Ik heb contact opgenomen met de politie, maar die zeggen dat het een civiele zaak is. Ook de gemeente is met veel zaken bezig en kan dit nu niet onderzoeken. En het buurtteam heeft niet gereageerd.
Intimidatie door huisbaas en levensbedreiging
Moderator: Moderatorteam
Re: Intimidatie door huisbaas en levensbedreiging
Je moet naar een bureau voor rechtshulp.
Met/door een advocaat en brief opstellen en die naar de verhuurder sturen.
Dus niet naar de gemeente en ook niet naar het buurtteam van de gemeente.
Met/door een advocaat en brief opstellen en die naar de verhuurder sturen.
Dus niet naar de gemeente en ook niet naar het buurtteam van de gemeente.