Verboden Toegang-bord en rechtszekerheid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
verbod TS
Infopolitie Gast

Verboden Toegang-bord en rechtszekerheid

Ongelezen bericht door verbod »

Hallo

Voor zover ik begrepen hebt geeft een Verboden Toegan'-bord zoals deze
https://www.diversestickers.nl/wp-conte ... 1_Foto.jpg

je rechtszekerheid als je onbevoegde op je terrein wilt laten beboeten en afvoeren door de politie.
Ik vroeg mij af, werkt deze rechtszekerheid alleen bij deze soort borden werkt of maakt het in principe niet uit wat voor toegangsbord je plaatst?
(zoals deze bijvoorbeeld: https://i5.walmartimages.com/asr/03584d ... 1d1ce.jpeg)

Waarom ik dit vraag is omdat allochtonen/emigranten geen Nederlands kunnen lezen en waarschijnlijk beter een Engelstalig bord kan plaatsen.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Verboden Toegang-bord en rechtszekerheid

Ongelezen bericht door Proost »

Het artikel is voor iedereen van toepassing als het kennelijk duidelijk is of moet zijn dat je op een bepaalde plaats niet mag vertoeven zonder toestemming.

Een bord maakt je daar wat extra attent op.
Dat zou ook met een Engelstalig bord kunnen, maar als je iemand hebt die zegt geen Engels te kunnen ben je nergens. Dus als je er al een op hangt, hang dan een Nederlandstalig bord op en zorg dat het op andere wijzen duidelijk wordt dat je daar niemand wil hebben.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ligt er naast het plaatsen van het bord ook nog eens aan wat voor terrein het is en wat de bereikbaarheid is.

Bordje op zich is leuk, maar daarnaast spelen meerdere factoren een rol of het daadwerkelijk aan te merken is als een gebeurd waar artikel 461 op van toepassing zou kunnen zijn.

Als het bord enkel geplaatst wordt om bepaalde doelgroepen te weren zou het zomaar een averechtse werking kunnen hebben.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De voertaal in het Nederlands recht is Nederlands en (in Friesland) het Fries.
Een bordje in het Nederlands is dus voldoende. Van een anderstalig persoon verblijvende in NL mag worden verwacht dat als hij de tekst niet kan lezen eerst gaat uitzoeken wat de tekst wel betekent.
Een verweer "Ik ben doorgelopen omdat ik geen Nederlandse teksten kan lezen" zal niet automatisch worden gehonoreerd.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Verwacht geen grote haast van de politie na het doen van de melding dat iemand ergens loopt waar hij een bordje "verboden toegang..." is gepasseerd.

Als je geluk hebt misschien één keer. Maar je zult toch gauw genaamd worden zelf maatregelen te nemen.
Gesloten