Ik had vandaag een busje achter mij opkomen met hoge snelheid en hij ging bumperkleven. toen ik afsloeg (uitvoegstrook rijksweg) zat hij zo dicht achter mij dat ik bijna niet kon remmen en hard moest remmen op de korte uitvoegstrook. daar toeterde ik naar hem omdat ik het gevaarlijk vond waarop hij mij voorbij schoot en keerde. op hoge snelheid kwam hij achter mij aan en bij mijn huis wilde ik links de parkeerplaats op draaien en schoot hij links naast me ertussen dwars op de parkeer plaats. daar stapte hij uit en begon mij te bedreigen met dat hij mij wel in "mekaar zou stampen". dit alles gefilmd door mijn dubbele dashcam (voor en achter) en de bedreiging is opgenomen (slecht maar) hoorbaar op de beelden. Ook is de dader goed in beeld na dat hij terug instapte en weg reed. Ik heb het kenteken via rdw nagekeken maar helaas was de auto ok. dus mijn vraag kan de politie iets met deze beelden en zijn gedrag? wel ben ik bang voor represailles want hij weet waar ik woon en welke auto ik heb.
Mijn kinderen 2 zaten ook in de auto respectievelijk 8 en 5 jaren oud en mijn vrouw.
de beelden spreken voor zich, met snelheids-aanduiding (gps) mijn snelheid dus 77 waar je 80 mag maar toen hij achter mij aankwam iets sneller op een lege weg om te "ontsnappen " maar zelfs daar haalde hij me bij en sneed kinderen af die daar fietsten. ik reed daar juist weer langzamer.
heeft het zin om hier iets mee te doen? persoonlijk denk ik dat hij een bekende van de politie is en hij onder invloed leek van drank/drugs .
Dit laatste kan ik natuurlijk niet bewijzen dat was mijn indruk.
mijn gezin is er wel van geschrokken en ik denk dat hij misschien terug kan komen...
roadrage en bedreiging
Moderator: Moderatorteam
- jos en sanne TS
- Roepnaam: jos
- Geslacht:
Re: roadrage en bedreiging
Maak een afspraak bij het politiebureau in uw buurt. Zeg dat u aangifte wilt doen van bedreiging. Neem de beelden mee. Maak uw zorgen kenbaar dat de agressieve man uw adres weet.
Mogelijk is men bereidt een AOL (afspraak op locatie) in de computer vast te leggen. Dat betekent dat wanneer er een melding in de omgeving van uw adres wordt gemeld de collega's die ter plaatse komen worden gewezen op dit voorval.
Wanneer men de aangifte niet wil opnemen omdat deze mogelijk niet voldoet aan de eisen van een strafrechtelijke bedreiging kunt u ook vragen of de politie met de bestuurder van dat voertuig een stopgesprek gaat voeren, een soort waarschuwing dat mocht hij snode plannen hebben dit uit zijn hoofd moet zetten.
Mogelijk is men bereidt een AOL (afspraak op locatie) in de computer vast te leggen. Dat betekent dat wanneer er een melding in de omgeving van uw adres wordt gemeld de collega's die ter plaatse komen worden gewezen op dit voorval.
Wanneer men de aangifte niet wil opnemen omdat deze mogelijk niet voldoet aan de eisen van een strafrechtelijke bedreiging kunt u ook vragen of de politie met de bestuurder van dat voertuig een stopgesprek gaat voeren, een soort waarschuwing dat mocht hij snode plannen hebben dit uit zijn hoofd moet zetten.
- jos en sanne TS
- Roepnaam: jos
- Geslacht:
Goede dag reageerders,
dank u wel voor uw reacties, ik overweeg het nog want eigenlijk valt het nog wel mee als het hier bij blijft, de "dader" in kwestie zou ook een slechte dag gehad kunnen hebben en misschien wel spijt van zijn actie, mocht er toch nog iets op volgen kan ik dit altijd nog doen natuurlijk, ik heb de beelden gesaved, in ieder geval weet ik nu dat ik hier iets mee zou kunnen doen. Dank u beide hartelijk en fijn dat u reageerde, het neemt wel zorgen weg! dat is ook fijn om te weten dat ik niet alleen sta
dank u wel voor uw reacties, ik overweeg het nog want eigenlijk valt het nog wel mee als het hier bij blijft, de "dader" in kwestie zou ook een slechte dag gehad kunnen hebben en misschien wel spijt van zijn actie, mocht er toch nog iets op volgen kan ik dit altijd nog doen natuurlijk, ik heb de beelden gesaved, in ieder geval weet ik nu dat ik hier iets mee zou kunnen doen. Dank u beide hartelijk en fijn dat u reageerde, het neemt wel zorgen weg! dat is ook fijn om te weten dat ik niet alleen sta
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Dan is de vraag voldoende beantwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit