Geachte heer / mevrouw,
Op 1 juli 2022 ben ik staande gehouden door een verbalisant welke mijn snelheid heeft gemeten op 161km/h aldaar op dat moment 120km/h was toegestaan. Tegen toegekomen strafbeschikking heb ik verzet ingesteld omdat ik twijfel aan de correctheid en de juistheid van de uitgevoerde meting. Verbalisant heeft namelijk gebruik gemaakt van een meting met zijn boordsnelheidsmeter. Ik heb nooit harder gereden op mijn eigen teller dan 158km/h. Met de tellercorrectie komt men uit op 152km/h aldaar 120km/h is toegestaan. Saillant detail, op het PV staat “gereden met een snelheid van 161km/h”. Dit doet mij denken dat er überhaupt geen correcte meting heeft plaatsgevonden.
Dat ter zijde,
Vandaag heb ik een oproep ontvangen om de zitting aangaande deze strafzaak bij te wonen. Ik ben bang dat men mij onherroepelijk zal veroordelen voor bovenstaande. Vanuit daar zal er ook een strafpunt (2/2) worden toegekend aangezien ik op pleegdatum nog beginnend bestuurder was. Dit ben ik inmiddels niet meer. Het OM zal de registratie van dit punt door geven aan het CBR, waarin het CBR hoogst waarschijnlijk mijn medewerking verlangt bij een onderzoek naar mijn rij geschiktheid.
Nu is het zo dat ik bezig ben met het behalen van mijn C rijbewijs. Ik heb inmiddels een rijtest gehad door een instructeur waarin ik rij geschikt ben gevonden en heb de nodige examens met goed gevolg mogen doorlopen bij het CBR voor het C rijbewijs. Naar mijn inziens doorkruist een rijvaardigheidsonderzoek voor categorie B bovenstaande. Als ik in staat ben gevonden tot het besturen van een vrachtauto, moet ik zeker in staat zijn om een personenauto te besturen is mijn gedachtegang.
Vraag aan jullie, kent de wet een uitzondering of kan de OvJ afwijken van het communiceren registratie strafpunt naar het CBR, zo nee, kan ik in bezwaar gaan tegen een mogelijk rijvaardigheidsonderzoek van het CBR?
Ik hoor graag.
Ter notie; ik ben er van bewust dat bovenstaande een grove verkeersovertreding is en de verkeersveiligheid hiermee in het geding is gekomen. Helaas heeft het door mijn jeugdige onbezonnenheid en hardleersheid 2 staande houdingen nodig gehad om een gedragsverandering in werking te stellen.
Opgeroepen voor zitting na verzet
Moderator: Moderatorteam
Re: Opgeroepen voor zitting na verzet
Een heel verhaal, maar welke snelheid je uiteindelijk denkt zelf gereden te hebben en welke snelheid de verbalisant heeft gemeten, 161 kennelijk aan de hand van zijn eigen snelheidsmeter waar nog een correctie + correctietabel overheen moet vanwege de ijking van die specifieke meter maakt dat DAT dus een geldige meting is, de uwe niet.
En door het feit dat de 2 snelheden 3 km uit elkaar liggen geloof ik ook wel dat die agent de correcte snelheid heeft gemeten. (punt)
En alles wat daarja komt, over je C-rijbewijs is niet relevant. Er zijn mensen die 30 jaar ervaring met alle rijbewijzen hebben en alsnog gewoon hun rijbewijs verliezen bij een rechter omdat... (vul maar in). Vroeger werd er nog rekening gehouden met allerlei omstandigheden zoals je baan etc. maar die vlieger gaat niet meer op.
Ik ben overigens altijd wel van mening dat iemand zijn leven "moet kunnen beteren" van jeugdige onbezonnenheid naar, in dit geval een volwassen job. Je verhaal netjes doen bij die rechter is het enige wat je kunt doen, twijfel zaaien over de meting gaat 'm niet worden in dit geval. (Of het moet een volledig ongeijkte meter zijn wat ik gemakshalve even niet aanneem)
Succes met je transport-carriëre
En door het feit dat de 2 snelheden 3 km uit elkaar liggen geloof ik ook wel dat die agent de correcte snelheid heeft gemeten. (punt)
En alles wat daarja komt, over je C-rijbewijs is niet relevant. Er zijn mensen die 30 jaar ervaring met alle rijbewijzen hebben en alsnog gewoon hun rijbewijs verliezen bij een rechter omdat... (vul maar in). Vroeger werd er nog rekening gehouden met allerlei omstandigheden zoals je baan etc. maar die vlieger gaat niet meer op.
Ik ben overigens altijd wel van mening dat iemand zijn leven "moet kunnen beteren" van jeugdige onbezonnenheid naar, in dit geval een volwassen job. Je verhaal netjes doen bij die rechter is het enige wat je kunt doen, twijfel zaaien over de meting gaat 'm niet worden in dit geval. (Of het moet een volledig ongeijkte meter zijn wat ik gemakshalve even niet aanneem)
Succes met je transport-carriëre
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Opgeroepen voor zitting na verzet
Na de veroordeling wordt de punt automatisch toegekend. Het OM heeft daar geen invloed op of zeggenschap in.
Tegen een besluit van het cbr kan bezwaar worden ingediend maar op de aangevoerde argumenten lijkt mij een gegrond verklaring niet erg waarschijnlijk. Niet geschoten is echter altijd mis.
Tegen een besluit van het cbr kan bezwaar worden ingediend maar op de aangevoerde argumenten lijkt mij een gegrond verklaring niet erg waarschijnlijk. Niet geschoten is echter altijd mis.
Laatst gewijzigd door Frans op 08 jun 2023, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typo
Reden: typo
Stay safe out there.