Rijden zonder rijbewijs in auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
runner180 TS
Infopolitie Gast

Rijden zonder rijbewijs in auto

Ongelezen bericht door runner180 »

Beste,

Ik ben 15 jaar en ik heb gereden in een auto en ben gepakt door de politie ik heb nu een vraag over wat er gaat gebeuren want op internet zie ik verschillende dingen zoals: boete van 340 euro, gevangenis straf, boete tot 9000 euro en dat de ovj bepaalt wat er gebeurt ik ben benieuwd want de agent die mij heeft aangehouden die heeft niet gezegd wat voor boete ik kreeg en ik wil heel graag weten of ik een rijontzegging of boete of gevangenis straf krijg want ik weet het op het moment niet zo goed en wil het wel heel graag weten.

mvg,
runner180
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Rijden zonder rijbewijs in auto

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De boete wordt bepaald door de officier van justitie. De richtlijn is voor de eerste keer 390 euro geldboete (feitcode K065ea). Omdat u onder de 16 bent wordt deze boete nog gehalveerd, naar 195 euro exclusief administratiekosten. Bij herhaling kunnen er taakstraffen en zelfs gevangenisstraffen worden opgelegd.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Rijden zonder rijbewijs in auto

Ongelezen bericht door Skipperje »

Voor alle duidelijkheid, je krijgt geen boete voor het rijden zonder rijbewijs, maar de feitcode K 065 ea, is een boete voor het rijden beneden de leeftijd die je minimaal moet hebben om in een auto te mogen rijden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten