Hoi,
Ik koop een auto zonder APK van een particulier (via MP) of bij een garage in een andere plaats/provincie.
Mag ik de auto naar mij woonplaats rijden (uiteraard wel verzekerd) en daar te keuring aanbieden bij mijn eigen garage?
Als de auto langer dan 2 maand uit de APK is en hij komt op mijn naam, krijg ik dan automatisch een boete of zit daar 2 weken(?) tussen?
Gr,
Jacob
PS Ik ken de regel dat als je apk verlopen is dat je hem op keuringsdag via de snelste route naar de garage mag brengen.
Auto kopen op MP of bij garage zonder APK.
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Auto kopen op MP of bij garage zonder APK.
Zodra je gaat rijden ben je in overtreding, uitgezonderd de regel die je al kent. Ik heb geen idee hoe snel de boete volgt nadat je hem op naam zet. Maar, als je hem bij een garage koopt, lijkt het mij handiger dat zij meteen de apk verzorgen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Een snelle zoekslag toont aan dat veel verzekeraars helemaal niet uitkeren als je een ongeval veroorzaakt terwijl je rijdt met een verlopen APK. Dus dan heeft verzekeren ook geen zin.
Als je een auto zonder APK wil komen, regel dan gewoon een auto ambulance en ga niet rijden.
Dat rijden met een verlopen APK niet mag weet natuurlijk iedereen en dat je daar een boete voor krijgt als je gecontroleerd wordt ook.
Als je een auto zonder APK wil komen, regel dan gewoon een auto ambulance en ga niet rijden.
Dat rijden met een verlopen APK niet mag weet natuurlijk iedereen en dat je daar een boete voor krijgt als je gecontroleerd wordt ook.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Ook een optie: particulier kopen, overschrijven en verzekeren en op dezelfde dag een afspraak maken met de garage voor een APK en meteen daarheen rijden langs de kortste weg.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Op een autoambulance (aanhanger om auto's te vervoeren)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht: