Vandaag belandde ik met een andere automobilist in een discussie over voorrang. Ik dacht voorrang te hebben omdat ik van rechts kwam, hij dacht voorrang te hebben omdat hij van mening was dat ik uit een uitrit kwam. Na er deze middag nog over nagedacht te hebben, kom ik er niet helemaal uit wat nu de correctie blik op de situatie is.
Daarom onderstaand wat foto's van de situatie, en een linkje naar Google Streetview.

In de foto's kwam ik uit richting A. Ik heb de situatie altijd als een gelijkwaardige kruising gezien, omdat het volledige kruispunt op de drempel ligt, de bestrating hetzelfde is, en er verder geen voorrangsborden staan. Naar mijn mening begint drempel/verhoging juist ruim voor de kruising van alle kanten om die gelijkwaardige situatie duidelijk te maken. Automobilist B vond dat ik uit een uitrit kwam omdat de stoep doorloopt, en je daar vanuit richting A overheen rijdt. Daar heeft hij wel een punt, maar de stoep ligt naar mijn mening echter een eind terug van de kruising. Is dat voldoende om er met voorgaande argumenten een gelijkwaardige kruising van te maken? Ik kom daar niet helemaal uit.
Ook de internetdefinities van wat nu precies een uitrit is, zijn helaas onduidelijk. Hoe moet ik de situatie zien? Ik heb er geen probleem mee om het fout te hebben overigens, wil vooral graag wat meer duidelijkheid hebben over deze verkeerssituatie.
Alvast bedankt voor de reacties!