Beste forumleden bij deze een vraag.
Een dame die ik kon uit mijn verleden heeft een foto van mij in haar status van whatsapp geplaatst. Ik ben hier achtergekomen via een vriend van mij die nog haar nummer had. Ze heeft een foto geplaatst met de tekst er onder net zo als vroeger met een hartje er bij. Ik weet in het verleden dat ze verliefd op mij was. Maar ik niet op haar. Nu lijkt het door de foto of ik opnieuw contact met haar heb. Nou heb ik haar hiermee geconfronteerd en zij is hier van geschrokken en heeft ze eerlijk gezegd dat ze fout zat. Ook heeft ze gezegd dat ze de status niet met meer als 3 mensen heeft gedeeld en niet in de openbaarheid heeft gebracht. Nou weet ik dat het kan met een whatsapp status dat je het kan delen met al je contacten of met 1 of meer en dat het tijdelijk is. Dacht 24 uur zichtbaar. Nou heb ik zelf geen zin om een zaak te starten of zo iets tegen haar. En dat ik het meer zie als zielig of als een schreeuw om aandacht. Ik ben zelf momenteel vrijgezel. Maar kan me voorstellen als ik een vriendin had gehad dat je door zo iemand heel wat uit te leggen hebt tegen je vriendin. Nou mijn vraag kan je hier wat tegen doen mocht dit weer voorkomen?. Of is het juridisch gezien een lange weg. Nou denk ik zelf dat ze het niet meer doet omdat ze best wel geschrokken is en spijt heeft betuigd. Maar je weet nooit natuurlijk.
Mijn foto in een whatsapp status
Moderator: Moderatorteam
Re: Mijn foto in een whatsapp status
Lange weg? Welke weg? Er is geen weg.
Alles wat hierboven staat is geenszins verboden. Wat je nu gedaan hebt is prima en voldoende. Het zal vast niet meer gebeuren, als dat wel zo is, opnieuw aanspreken want er is geen wet die dit verbied.
Alles wat hierboven staat is geenszins verboden. Wat je nu gedaan hebt is prima en voldoende. Het zal vast niet meer gebeuren, als dat wel zo is, opnieuw aanspreken want er is geen wet die dit verbied.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zoals Pim aangeeft, geen strafbaar feit. Alleen via het civiele recht zou je dit eventueel kunnen aanpakken middels actie uit onrechtmatige daad of schending van het portretrecht als de foto zonder jouw instemming is genomen. Maar de kans op succes is onzeker en het kan een dure zaak worden. Aanspreken is altijd de eerste en beste stap.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
@maestro het was niet ik maar @Proost 
En voor TS: wie eist die bewijst.
Dus heb je screenshots?
En worden die door de rechter als authentiek beoordeeld als de tegenpartij hardnekkig ontkend?
Ik zou het erbij laten (voor nu).
En voor TS: wie eist die bewijst.
Dus heb je screenshots?
En worden die door de rechter als authentiek beoordeeld als de tegenpartij hardnekkig ontkend?
Ik zou het erbij laten (voor nu).
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat het er ook bij.
Er mag een slotje op.
Er mag een slotje op.