Afgelopen week reed ik over de snelweg waarbij ik in een bijzondere situatie terecht kwam die me nog niet helemaal los laat.
Ik was samen met mijn collega onderweg naar een afspraak, het regende en we waren door een eerdere file een beetje aan de late kant. Ik geef toe, ik reed te hard (denk ergens rond de 120/125 km/h). Opeens word ik ingehaald door een zwarte Volvo (ik meen een v40), de auto gaat vlak voor me rijden en er gaat een bord STOP branden.
Prima denk ik, ik reed te hard dus zal voor de consequenties op draaien. De zwarte auto gaat echter harder rijden, gaat weer de linker baan op en zelfs auto's inhalen. Ik volg hem niet (stond ook geen VOLGEN, ook geen POLITIE, enkel STOP) omdat ik niet nogmaals te hard wil gaan rijden, dus blijf keurig op de rechterbaan rijden. Al snel volgt er een afrit, en omdat ik de Volvo niet meer kan zien vermoed ik dat deze de snelweg is afgereden, en neem dus zelf ook de afrit. Onder aan de afrit is de Volvo echter niet meer te zien. Tja wat nu? Ik ben de snelweg maar weer opgereden, nergens de Volvo meer te bekennen.
Is dit nu wel politie geweest, of heb ik te maken gehad met iemand die zich voordeed als politie? En als het wel politie was, had ik hem dan moeten volgen (en dus weer te hard rijden?). Ik hoop dat er hier iemand is die me hier iets meer over kan vertellen, vind het echt een vreemde situatie.
'Stop' op snelweg
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Stop op snelweg
Lastig te zeggen, in feite kan het allebei; of één of andere grapjas die u wilde laten schrikken..of het was een echte politieauto met hetzelfde doel..Is dit nu wel politie geweest, of heb ik te maken gehad met iemand die zich voordeed als politie? En als het wel politie was, had ik hem dan moeten volgen (en dus weer te hard rijden?). Ik hoop dat er hier iemand is die me hier iets meer over kan vertellen, vind het echt een vreemde situatie.
Waarom zou de politie dat doen? Wellicht waren ze onderweg naar een belangrijkere melding en wilden ze u alleen even laten weten dat u 'betrapt' bent (lees: een waarschuwing geven).
Deze werkwijze is niet gebruikelijk en wordt zeker niet uitgeleerd, maar iedereen weet dat het in de praktijk wel gebeurt..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: 'Stop' op snelweg
Maar ik ben wel van mening dat je de Volvo niet had moeten volgen. Dan was de tekst "volgen" wel verschenen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Mocht je zijn kenteken nog hebben (dashcam) misschien even een melding maken naar 0900-8844. Kunnen zij kijken of het inderdaad een opsporingsambtenaar was of een particulier
De politie heeft in elk geval wel zwarte Volvo's. Dus het kan heel goed politie geweest zijn. Het kán ook dat ze de verkeerde tekst hebben afgebeeld op het display. Er zijn geloof ik 14 voorgeprogrammeerde teksten.