Help (echtscheiding / stalking / bedreiging)
Moderator: Moderatorteam
-
Noel223 TS
- Infopolitie Gast
Help (echtscheiding / stalking / bedreiging)
Goedenavond.
Ik heb een vraag,
Ik lig in de scheiding, veel gebeurd intussen tijd. Hij heeft huisverbod en contactverbod gekregen. Huisverbod is verlopen, maar contactverbod is er nog.
Meneer rijdt meerdere malen voor de deur langs, gaat voor de deur stil staan.
Of meneer houdt mij in de gaten, tot in de latere uurtjes.
Meneer heeft vandaag auto voor de deur geparkeerd, is na de kelderboxen geweest, is daar een tijdje geweest. Ik voel me niet meer veilig, want nu blijkt Meneer heeft de sleutels voor de woning. Meneer heeft gedreigd mij te vermoorden.
Hoe nu?
Melding maken bij de politie heb ik al gedaan heeft niks geholpen Meneer blijft terug komen.
Kan iemand mij helpen?
Bedankt
Ik heb een vraag,
Ik lig in de scheiding, veel gebeurd intussen tijd. Hij heeft huisverbod en contactverbod gekregen. Huisverbod is verlopen, maar contactverbod is er nog.
Meneer rijdt meerdere malen voor de deur langs, gaat voor de deur stil staan.
Of meneer houdt mij in de gaten, tot in de latere uurtjes.
Meneer heeft vandaag auto voor de deur geparkeerd, is na de kelderboxen geweest, is daar een tijdje geweest. Ik voel me niet meer veilig, want nu blijkt Meneer heeft de sleutels voor de woning. Meneer heeft gedreigd mij te vermoorden.
Hoe nu?
Melding maken bij de politie heb ik al gedaan heeft niks geholpen Meneer blijft terug komen.
Kan iemand mij helpen?
Bedankt
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Help
Een contactverbod betekent dat hij geen contact met u mag zoeken en meer niet nu het huisverbod is afgelopen.
Er zou wellicht thans sprake kunnen zijn van een aanvang van stalking. Om dat te kunnen onderbouwen zult u nauwgezet moeten gaan bijhouden wat hij doet en wat er gebeurd. Het kan daarbij ook lonen uw buren te informeren over wat er aan de hand is. Wellicht kunnen zij dan ook een oogje in het ziel houden.
Als de scheiding daadwerkelijk is ingezet kunt u via uw advocaat via de civiele rechter middels een voorlopige voorziening een civiel huisverbod verkrijgen. Als u beiden in gemeenschap van goederen bent gehuwd heeft hij immers nog steeds recht op toegang tot de woning en de bijhorende bergingen.
Als u rust wil dan moet u zeker voor deze optie gaan.
Zolang hij geen nieuwe strafbare feiten pleegt kunt u wel telkens een en ander melden bij de politie maar kan deze niets voor u betekenen.
Als stalking concreter wordt kan wel op enig moment een STOP gesprek gevoerd worden en kan de basis worden gelegd voor de opbouw van een stalking dossier.
Er zou wellicht thans sprake kunnen zijn van een aanvang van stalking. Om dat te kunnen onderbouwen zult u nauwgezet moeten gaan bijhouden wat hij doet en wat er gebeurd. Het kan daarbij ook lonen uw buren te informeren over wat er aan de hand is. Wellicht kunnen zij dan ook een oogje in het ziel houden.
Als de scheiding daadwerkelijk is ingezet kunt u via uw advocaat via de civiele rechter middels een voorlopige voorziening een civiel huisverbod verkrijgen. Als u beiden in gemeenschap van goederen bent gehuwd heeft hij immers nog steeds recht op toegang tot de woning en de bijhorende bergingen.
Als u rust wil dan moet u zeker voor deze optie gaan.
Zolang hij geen nieuwe strafbare feiten pleegt kunt u wel telkens een en ander melden bij de politie maar kan deze niets voor u betekenen.
Als stalking concreter wordt kan wel op enig moment een STOP gesprek gevoerd worden en kan de basis worden gelegd voor de opbouw van een stalking dossier.
Stay safe out there.
Wat hierboven al gezegd is. Ga een logboek bijhouden. En wanneer hij strafbare feiten pleegt (bedreiging bijvoorbeeld) hiervan aangifte doen. Waar het kan zorgen dat je dingen op beeld en op schrift hebt. Dus wanneer hij je ook via whats app etc. lastigvalt screenshots maken. Geef hem eenmaal heel duidelijk aan dat je géén contact wilt. Voor stalking heb je helaas soms een lange adem nodig maar wanneer je wel steeds ingaat op smsjes en appjes dan wordt het al weer lastiger. Laat het contact wat nodig is via een tussenpersoon, zoals een advocaat, lopen.
Met de nadruk op éénmaal.Geef hem eenmaal heel duidelijk aan dat je géén contact wilt.
Ga nergens anders op in en val niet in herhaling.
Beperk je tot éénmaal: "Ik wil dat je stopt met contact zoeken."
En probeer om in plaats van een contactverbod een locatieverbod te krijgen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Help (echtscheiding / stalking / bedreiging)
Goedenavond,
Had vorige week zitting vanwege voorlopige voorzieningen. Volgens mijn advocaat krijg ik de woning, en kan ik gewoon de sloten vervangen.
Mijn probleem nu is, hij houdt mij steeds in de gaten, terwijl er een contactverbod is.
Heb meerdere aangiften gedaan, maar meneer blijft grenzen opzoeken.
Volgens mijn advocaat is daar juridisch niks aan te doen.
Pas als er iets gebeurd en de straat vol staat met politie dan pas nemen ze actie.
Echt jammer.
Had vorige week zitting vanwege voorlopige voorzieningen. Volgens mijn advocaat krijg ik de woning, en kan ik gewoon de sloten vervangen.
Mijn probleem nu is, hij houdt mij steeds in de gaten, terwijl er een contactverbod is.
Heb meerdere aangiften gedaan, maar meneer blijft grenzen opzoeken.
Volgens mijn advocaat is daar juridisch niks aan te doen.
Pas als er iets gebeurd en de straat vol staat met politie dan pas nemen ze actie.
Echt jammer.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Probleem is dat hij die grens ook op mag zoeken.
Pas als hij eroverheen gaat overtreedt hij de wet.
Pas als hij eroverheen gaat overtreedt hij de wet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
In de gaten houden is geen vorm van contact zoeken en daarom schendt hij niet het contactverbod. Het is jammer dat uw advocaat bij het aanvragen van de voorlopige voorziening niet tevens om een straatverbod heeft gevraagd.
Stay safe out there.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Meneer heeft de sleutels van het huis, meneer is naar binnen gekomen in het huis terwijl ik er ook ben.
Heb gelijk 112 gebeld en toen ook een foto gemaakt. De agenten langs geweest bij mij, heb alles aangetoont.
Ze zeiden we gaan hem erop aan spreken,
En weet je wat?
Volgende dag stond hij er weer buiten op de galerij en dit keer belde hij privé. Zodra hij t geluid van m'n telefoon hoorde liep haar daarna weer na buiten.
Wat is het volgende?
Sloten worden vervangen deze week.
Heb gelijk 112 gebeld en toen ook een foto gemaakt. De agenten langs geweest bij mij, heb alles aangetoont.
Ze zeiden we gaan hem erop aan spreken,
En weet je wat?
Volgende dag stond hij er weer buiten op de galerij en dit keer belde hij privé. Zodra hij t geluid van m'n telefoon hoorde liep haar daarna weer na buiten.
Wat is het volgende?
Sloten worden vervangen deze week.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Neem een advocaat in de armen en vraag alsnog een straatverbod aan, bespreek met hem of haar het doen van aangfite wegens stalking en blijf alles wat hij doet documenteren in een soort van dagboek.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)