wapens in beslag genomen hoe nu verder?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hans van I TS
Infopolitie Gast

wapens in beslag genomen hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Hans van I »

Goedemiddag,

Een half jaar geleden is een post pakketje van mij in beslag genomen met daarin een nepwapens
Ik werd gebeld door de Politie dat mijn pakket in beslag was genomen, een paar dagen later kreeg ik bevestiging van inbeslagname per post.

Anderhalve maand later op een ochtend stonden er twee politie agenten aan de deur met de vraag of ik meer wapens verzamelde.
Ik heb ze vervolgens binnen gelaten, en mijn deco wapen aan de muur laten zien, ondertussen vroegen ze of ze boven mochten rondkijken wat ik geen probleem vind.
Ik heb ze toen na de vraag of ik nog meer had mijn pcp luchtbuks laten zien en een ander antiek geweer welke aan de muur hing. ik heb ze Uitgelegd dat luchtbuksen in Nederland vrij te koop zijn evenals antieke en deco wapens. Vervolgens hebben ze alles meegenomen in de auto en vertelden dat ik maar mee moest om een afstandsverklaring te tekenen. Mijn reactie was, dat dit niet nodig was omdat ik alles terug verwachtte. ze zouden het checken en dan zou het weer terug worden gebracht bij mij. verder vriendelijke agenten.

Na een paar dagen ontving ik wederom bewijs van ontvangst.
Een week later heb ik nog een keer gebeld en te horen gekregen dat het even kon duren.

Inmiddels is het alweer 3 maanden verder en nooit meer iets gehoord, het enige wat ik ooit heb gehad is twee keer bewijs van ontvangst.
wat kan ik verder verwachten en hoelang kan zo iets duren voordat ik weet hoe het nu verder gaat?

Bedankt
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: wapens in beslag genomen hoe nu verder?

Ongelezen bericht door MotoRon »

Je hebt kennelijk al contact gehad met de politie en je hebt een bewijs van ontvangst (2x). Op het ontvangstbewijs staat als het goed is een BVH-nummer. Als je belt met de politie kunnen ze zien wie de verbalisant is die met de zaak bezig is en die kan jouw vragen beantwoorden.
Nog even een keer bellen en vragen naar contact met de betreffende verbalisant.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Daarnaast zou je een bezwaarschrift kunnen indienen bij de rechtbank en daarin om teruggave van je wapens vragen, althans de wapens die niet verboden zijn in Nederland.
Deko wapens zijn niet altijd legaal in Nederland. Deko wapens zoals deze in Duitsland bijvoorbeeld vrij verkocht worden zijn in Nederland verboden.
Grote kans dus dat de deko wapens die je in het buitenland hebt gekocht in Nederland verboden zijn.
Je zou dan strafrechtelijk vervolgd kunnen worden voor de invoer van deze wapens in Nederland.

Antieke geweren zijn alleen vrij toegestaan als ze echt antiek zijn en dus geen replica van een antiek geweer zijn.

Ik adviseer je de Wet Wapens en Munitie eens goed te bekijken en de daarbij horende Regeling Wapens en Munitie.
Stay safe out there.
racefiets
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 52

Ongelezen bericht door racefiets »

Alleen de oude Duitse Deco’s zijn in NL verboden. Wapens worden tegenwoordig volgens een EU richtlijn onklaar gemaakt en dan zijn ze ook in Nederland toegestaan.
Gesloten