Geflitst of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
RyanGarcia TS
Infopolitie Gast

Geflitst of niet?

Ongelezen bericht door RyanGarcia »

Goedemorgen allemaal. Ik heb een situatie die ik graag wil voorleggen.

Vandaag stond ik achter een auto bij een stoplicht voor rechtsaf. Dit kruispunt heeft ook een flitspaal voor snelheid en rood licht. Bij groen licht rijden de auto voor mij en ik op tot er opeens een politieauto met zwaailichten van links komt. Beide autos moeten stoppen. Na passeren van de politieauto rijdt de auto voor mij door. Op dat moment wist ik even niet meer wat ik moest en werd het licht voor rechtdoor voor fietsers groen. Ik besloot toen maar terug naar achter te rijden. Ben ik dan geflitst?
Ik zat overigens met 3 collegas in de auto die dit allemaal kunnen beamen.

Alvast bedankt voor de hulp!
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Geflitst of niet?

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Een flitsfoto is al heel snel terug te vinden op mijncjib.nl
Dat is de snelste route om te ontdekken of er überhaupt een bekeuring gaat volgen.

Het bezwaar daarna is van later zorg..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Dusty
Deskundige
Geslacht:

Re: Geflitst of niet?

Ongelezen bericht door Dusty »

Mocht er inderdaad een foto zijn gemaakt en op grond daarvan een bekeuring is uitgeschreven, dan kun je natuurlijk altijd een bezwaarschrift indienen en de situatie uitleggen.

Neem aan dat elke spoedrit van een voorrangsvoertuig ergens wordt vastgelegd, omdat er toestemming wordt gegeven om met OGS (Optische en GeluidSignalen.....) te rijden vanuit de centrale.
Op die manier is, met enige moeite de mogelijke route, in combinatie met het tijdstip, van het voorrangsvoertuig te herleiden.
Gesloten